آفتاب
در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر/

مقام های بلندپایه حزب مبارک از حق نامزدی در انتخابات محروم شدند

مقام های بلندپایه حزب مبارک از حق نامزدی در انتخابات محروم شدند

تهران – ایرنا – بر اساس رای صادر شده از سوی یک دادگاه مصر در روز سه شنبه، مقام های بلندپایه حزب حاکم پیشین در دوره حکومت ˈحسنی مبارکˈ رییس جمهوری برکنار شده، حق شرکت در رقابت های انتخاباتی این کشور را به عنوان نامزد ندارند.

به گزارش اسوشیتدپرس از قاهره، این حکم در حالی اعلام شده است که مصر آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه جاری میلادی ˈمهˈ می شود.

پیش بینی شده است ،ˈعبدالفتاح السیسیˈ فرمانده پیشین ارتش که ˈمحمد مرسیˈ جانشین مبارک را از مقام ریاست جمهوری برکنار کرد، در این انتخابات پیروز شود.

بر اساس حکم روز سه شنبه صادر شده در دادگاه قاهره برای پرونده های اضطراری، رهبران حزب دمکراتیک ملی به ریاست مبارک حق نامزدی و رقابت در انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی یا شورای های شهری محلی را ندارند.

این حکم که تا هنگامی که دادگاه عالی تری حکم نهایی را در این باره صادر کند، نافذ بوده و مانع بازگشت مقام های حزب مبارک به صحنه سیاسی این کشور دستکم در دوره کنونی می شود.

دادگاه، حزب دمکراتیک ملی را در آوریل 2011 تنها چند ماه پس از برکناری مبارک از قدرت در قیام همان سال، منحل اعلام کرد.

بر اساس نقشه راه اعلام شده از سوی ارتش پس از برکناری مرسی در ژوییه سال گذشته، قرار است انتخابات ریاست جمهوری مصر در 5 خرداد ماه و انتخابات مجلس و شوراهای شهری محلی در زمان دیگری برگزار شود.

مترجمام**1486**5981
کد N268095

وبگردی