آفتاب

استقبال رییس کمیسیون ویژه اصل 44 از اعلام اسامی بدهکاران بانکی

استقبال رییس کمیسیون ویژه اصل 44 از اعلام اسامی بدهکاران بانکی

تهران-ایرنا- رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس ضمن استقبال از اعلام اسامی بدهکاران بانکی گفت:این اقدام حساب تولید کنندگان واقعی را از افراد معدودی که دارای بیشترین نقدینگی هستند جدا می کند.

ˈحمید رضا فولادگرˈ امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود:اعلام اسامی بدهکاران بانکی اقدامی خوبی در جهت شفاف سازی است و نباید همانند قبل، مرتب بگوییم اسامی در جیب ماست و چند نفر هستند.

وی اضافه کرد: باید معلوم شود که این میزان معوقات مربوط به چند نفر است؛ چون در حال حاضر هر تولید کننده ای به بانک مراجعه می کند بانکها بدهی او را امهال نمی کنند و استدلالشان این است که معوقات بانک زیاد می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:همین امسال حکمی که به مدت سه سال در بودجه در مورد استمهال بدهی های بانکی وجود داشت در بودجه امسال قید نشد و هم دولت ، هم بعضی از نمایندگان با استدلال زیاد شدن معوقات بانکی، با این حکم مخالفت کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود که این معوقات مربوط به یک عده محدود است یا شخص حقیقی و یا موسسات عمومی، تصریح کرد: در حال حاضر قاطبه تولید کنندگان به خاطر بدهی جزئی، با سیستم بانکی مشکل پیدا کرده اند.

فولادگر در پایان گفت: حسن این کار این است که حساب تولید کنندگان متوسطی که گرفتار نقدینگی و سرمایه در گردش هستند را از افراد معدودی که بیشترین معوقات را دارند جدا می کند و می توان امیدوار بود که حداقل از تولید کننده واقعی حمایت شود.

سیام(4)**2021**1449
کد N267951

وبگردی