آفتاب

اصغرزاده: باید با دنیا تعامل داشته باشیم

اصغرزاده: باید با دنیا تعامل داشته باشیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه خطری که امروز جامعه دینی را تهدید می‎کند، تفکر بنیادگرایی است، گفت:این تفکر با استفاده از ابزارآلات و فناوری پیشرفته قصد دارد بشر را به عصر جاهلیت برگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، "ابراهیم اصغرزاده" در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با بیان این مطلب، اظهار کرد: امام خمینی(ره) نقش روحانیت و نقش دانشگاه و دانشجو را در فضای جامعه، قوی و پررنگ قلمداد می‎کردند که این دو قشر نقش مهمی در ایجاد بسترهای مناسب فکری و سیاسی و تأمل عقلانی با مردم دارند و باید در این ارتباط قوی عمل کنند.

وی افزود: امروز باید مخالفت‎ها را کنار بگذاریم و در تأملی مشترک انتقاد‌ها و نظرات خود را در کمال آرامش بیان کنیم تا به یک وحدت نظر برسیم.

اصغرزاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:این‌که امروز درصد قابل توجهی از مردم به دنبال تماشای برنامه‌های ماهواره می‌روند، بیانگر ضعف صدا و سیما است ‎که نتوانسته با برنامه‌های خود در دل مردم نفوذ کند. ما باید قبول کنیم که نمی‎توانیم مردم را با هر آنچه که خود می‌پسندیدم رهنمون کنیم، زیرا این مردم در همه صحنه‎های سیاسی کشور، ما را غافل‌گیر کرده‎اند، بنابراین باید به این اصل واقف باشیم که این ملت دارای پیشینه قوی فرهنگی و مذهبی هستند و اشتباه محض است که بخواهیم از این مردم افراد یکسان با اندیشه‌ای واحد بسازیم.

وی ادامه داد: باید تا می‎توانیم فضای کشور را کمی بازتر کنیم تا افراد به راحتی بتوانند نظرات خود را در جهت رشد و شکوفایی کشور ارایه دهند. ما باید جامعه‎ای را تقویت کنیم که مردمش در برابر دولت پرسش‌گر و دولت نیز در مقابل مردم پاسخ‏گو باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: با کاهش فضای امنیتی جامعه و شفاف‎سازی فعالیت‎های اقتصادی و سیاسی می‎توانیم جامعه مدنی را تقویت کنیم تا مردم در رفاه و آرامش کامل به زندگی خود ادامه دهند. همچنین فضای دانشگاه باید با داشتن محیطی سیاسی در جهت رشد خلاقیت و تقویت و بالندگی دانشجو باشد.

اصغرزاده اظهار کرد: ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم، اما نباید به هیچ وجه تسلیم آن‌ها شویم، بلکه باید با شناساندن جایگاه کشور به دنیا در جهت پیشرفت کشور گام برداریم.

انتهای پیام

کد N267947

وبگردی