آفتاب

مشاور وزیر کشور: نگاه به مقوله خدمات رسانی به ایثارگران تغییر می کند

مشاور وزیر کشور: نگاه به مقوله خدمات رسانی به ایثارگران تغییر می کند

تهران - ایرنا - مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: با اجرای برنامه های دولت و مجموعه وزارت کشور در زمینه ایثارگران نگاه به مقوله خدمات رسانی به این قشر از جامعه تغییر می کند و ما به دنبال آن هستیم که رسیدگی و مراجعه به طور معکوس اتفاق بیفتد.

«غلامرضا یاوند عباسی» عصر سه شنبه در حاشیه اولین گردهمایی مشاوران استاندار و مسوولان هماهنگی امور ایثارگران سراسر کشور در دولت تدبیر و امید در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهارداشت: ما به دنبال آن هستیم که مشاوران امور ایثارگران به سمت ایثارگران بروند و از ظرفیت آنان استفاده کنند نه این که ایثارگران به مشاوران مراجعه کنند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی مثل همیشه مشغول خدمات رسانی به ایثارگران هستند اما ظرفیتی در داخل دستگاه ها وجود دارد که به این ظرفیت تحت عنوان فرصت نگاه نشده است و نگاه ها به بیرون و فرصت های دیگر بوده است در حالی که ما نمی خواهیم نگاه دستگاه ها را به بیرون متوجه کنیم.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: ما می خواهیم نگاه دستگاه ها را به درون برگردانیم و بگوییم از ظرفیت هایی که دارند استفاده کنند.

یاوند عباسی اظهارداشت: در حال حاضر در موقعیتی قرار گرفته ایم که فرزندان شهدا یا وارد دانشگاه شده اند و یا در مقاطع عالی فارغ التحصیل شده اند و این موقعیت بسیار مغتنمی است که ما در بحث توجه به این عزیزان در موضوع اشتغال، کارآفرینی و استفاده از آنان در پست های مدیریتی یک اهتمام جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت تداوم یابد بهترین افرادی که می تواند حافظ این فرهنگ و انتقال دهنده آن باشد ایثارگران، فرزندان شهدا و فرزندان ایثارگران هستند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با اشاره به حوزه فعالیتش گفت: ما وظیفه هماهنگی، نظارت و پیگیری امور ایثارگران را در داخل مجموعه وزارت کشور، استانداری های سراسر کشور و سازمان های وابسته داریم.

یاوند عباسی با اشاره به برگزاری اولین گردهمایی مشاوران استاندار و مسوولان هماهنگی امور ایثارگران سراسر کشور اظهارداشت: هدف از برگزاری این گردهمایی این است که خط مشی و سیاست های خودمان را تبیین کنیم؛ در واقع این گردهمایی یک کارگاه آموزشی و توجیهی بود که با حضور رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون سیاسی وزیر کشور و رحماندوست رییس کارگروه تخصصی ایثارگران مجلس برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در نشست بعدازظهر این گردهمایی معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند که نقطه نظرات خود را در حوزه های درمان، اجتماعی، اشتغال و مسائل فرهنگی مطرح کردند و به سوالات مشاوران استانداران در امور ایثارگران پاسخ دادند.

مشاور وزیر کشور گفت: هدف ما از برگزاری این گردهمایی ایجاد تحول در نوع نگاه به ایثارگران در سراسر کشور است.

یاوند عباسی افزود: مشاور استاندار در امور ایثارگران وظیفه دارد هماهنگی های لازم را جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی عزتمند به آنان دنبال کند که در این زمینه شورای هماهنگی امور ایثارگران در استان ها تشکیل شده است.

وی اظهارداشت: مشاوران استانداران در امور ایثارگران موظف هستند بحث تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را در قالب تدوین تقویم دیدار از آنها دنبال کند و بیشتر به خانواده هایی سرکشی کنند که به هر دلیل کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

مشاور وزیر کشور با اشاره به حضور نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در گردهمایی مشاوران استاندار در امور ایثارگران افزود: قشر عظیمی از ایثارگران، رزمندگانی هستند که مظلوم واقع شدند چرا که جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران نیستند و متولی برای رسیدگی ندارند و تعدادی از آنان در شرایط بسیار بدی به سر می برند.

وی ادامه داد: البته در سال های اخیر در قوانین و بودجه های سنواتی اعتبارات خوبی برای رسیدگی به رزمندان به ویژه در بخش درمان آنان پیش بینی شده است اما کافی نیست و نیاز است مشاوران امور ایثارگران به نوعی نقش آفرینی کنند که این خدمات به درستی هزینه شود.

سیام(3)**9254**9132 **1449
کد N267921

وبگردی