آفتاب

حقوق بشرسازمان ملل از خشونت ها در اوکراین ابراز نگرانی کرد

حقوق بشرسازمان ملل از خشونت ها در اوکراین ابراز نگرانی کرد

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر به دلیل استفاده فزاینده دولت اوکراین از اهرم زور در یک عملیات در جنوب شرق این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، رابرت کولویل سخنگوی دفتر کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه خاطر نشان کرد: استفاده فزآینده و بیش از حد از زور و خشونت در اوکراین آشکارا یک نگرانی مهم محسوب می شود.

وی افزود: دولت اوکراین باید این مسئله را تضمین کند که عملیات ارتش و پلیس اوکراین در جنوب شرق این کشور هم راستا با استانداردهای جهانی است و مقام های اوکراینی باید نشان دهند که به حاکمیت قانون و حقوق بشر احترام می گذارند.

راپرت کولویل همچنین برگزاری انتخابات در اوکراین را مسئله ای بسیار پیچیده دانست و درباره نقض حقوق بشر در خشونت های اوکراین گفت که گزارش ها حاکی از به آتش کشیده شدن خانه ها و کشته شدن مردم در خیابان ها است.

رییس کمیسیون انتخابات اوکراین اواخر ماه آوریل اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری 25 مه در اوکراین تحت هر شرایط برگزار خواهد شد. وی گفت: به رغم اوضاع متشنج در شرق اوکراین، هیچ چیز نمی تواند جلوی بیان نظر مردم در مورد رییس جمهوری آینده را در انتخابات آتی بگیرد.

از سوی دیگر پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین گزارش داد که وزارت خارجه آلمان به شهروندان این کشور توصیه کرده است مناطق شرقی و جنوبی اوکراین را در بحبوحه تشدید تنش ها و درگیری ها در این مناطق ترک کنند. وزارت خارجه آلمان به شهروندان این کشور توصیه کرد که آلمانی ها از سفر به این مناطق اجتناب کنند.

رسانه های آلمان به نقل از دیپلمات های این کشور گزارش دادند که اوضاع در برخی مناطق اوکراین به شدت متشنج است.

از سوی دیگر ˈآرسن آواکوف ˈ وزیر کشور اوکراین اعلام کرد که کی یف از کارشناسان خارجی خواسته تا به تحقیقات در مور حوادث روی داده اخیر در شهر ˈاودساˈ کمک کنند.

در خشونت های روز دوم مه در شهر اودسا اوکراین 46 نفر کشته و بیش از 200 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وزیر کشور اوکراین همچنین اعلام کرد: بیش از 30 نفراز جدایی طلبان در عملیات روز گذشته نزدیک شهر ˈ اسلاویانسک ˈ کشته شدند.در عملیات روز گذشته چهار نفر از نیروهای اوکراینی کشته و 20 نفر زخمی شدند.

مترجمام**9234**5981
کد N267906

وبگردی