آفتاب

افغانستان عضو کمیته کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان شد

افغانستان عضو کمیته کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان شد

انتخاب افغانستان به عنوان عضو جدید کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و بازداشت یک شهروند آمریکایی به اتهام داشتن سلاح غیر قانونی از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، شیرآغا الکوزی فرمانده نیروهای امنیتی شهرستان اوبه هرات اعلام کرد که صبح امروز سه شنبه در جریان انفجار بمب کنار جاده ای در این شهرستان 16 پلیس در هرات و فاریاب کشته شدند.

با وجود آنکه نیروهای افغان طالبان را مسئول این انفجار توصیف کردند، سرکردگان طالبان تاکنون هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

همچنین غلام سخی حسینی فرمانده پلیس شهرستان غوریان ولایت هرات از کشته شدن ملا بصیر و ملا صابر دو تن از فرماندهان ارشد گروه طالبان در ولایت هرات افغانستان خبر داد.

خبر دیگر اینکه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای از ممنوعیت ورود به منطقه ارگو ولایت بدخشان افغانستان به دلیل احتمال دوباره رانش زمین و جلوگیری از افزایش تلفات خبر داد.

رئیس کمیته حالت اضطرار نیز از اختصاص مبلغ 67 میلیون افغانی برای آسیب‌ دیدگان ولایت شمال کشور خبر داد که تاکنون مبلغ 40 میلیون افغانی به آسیب دیدگان منطقه ارگوی ولایت بدخشان اختصاص داده شده است.

رسانه ها همچینن گزارش دادند که افغانستان به عضویت کمیته اجرایی آژانس پناهندگان سازمان ملل  از سوی شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد درآمد.

رسانه های پاکستانی همچنین از بازداشت یک شهروند آمریکایی به اتهام داشتن سلاح غیر قانونی خبر داد که در سازماندهی ترورهای هدفمند در پاکستان دست داشته و در پی آن بود تا با پرواز شماره 308 از فرودگاه شهر کراچی مرکز ایالت سند عازم اسلام‌ آباد شود.

کد N267724

وبگردی