آفتاب
تحولات اکراین/

سقوط یک بالگرد در اسلاویانسک/حرکت ارتش اوکراین به سمت اودسا

سقوط یک بالگرد در اسلاویانسک/حرکت ارتش اوکراین به سمت اودسا

بحران در شرق اوکراین همچنان ادامه دارد به طوریکه در جدیدترین تحولات مربوط به آن یک فروند بالگرد ارتش این کشور در شهر اسلاویانسک توسط جدائی طلبان سرنگون شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در جدیدترین تحولات اوکراین یک فروند بالگرد ارتش اوکراین در شهر اسلاویانسک از سوی جدائی طلبان سرنگون شد و بدین ترتیب شمار بالگردهایی که در یک هفته اخیر توسط جدائی طللبان سرنگون شده اند به پنج فروند رسید.

سقوط این بالگرد در اسلاویانسک در حالی رخ داد که درگیری ها در شهر اودسا همچنان ادامه دارد بطوریکه "صدای روسیه" صبح امروز از کشه شدن بیش از 100 نفر در جریان تحولات روزهای اخیر این شهر خبر داد.

به دلیل ادامه این وضعیت در اودسا، دولت موقت اوکراین دستور حرکت ارتش به سمت این شهر را صادر کرده است.

بر اساس اعلام دولت اوکراین، نیروهای ارتش پس از ورود به اودسا جایگزین نیروهای پلیس محلی خواهند شد تا با اقدامات جدائی طلبان مقابله کنند. اودسا شهری است که جمعیت آن ترکیبی از تاتارها، گرجی ها و اوکراینی هاست و عمده آنها طرفدار روسیه هستند .

بحران در شهرهای اسلاویانسک و اودسا در شرق اوکراین در حالی اوج گرفته که دولت غربگرای این کشور هنوز نتوانسته اقدامی برای بازگشت ثبات انجام بدهد. حدود دو ماه از برکناری "ویکتور یانوکوویچ" از ریاست جمهوری اوکراین می گذرد اما با توجه به اینکه تا یک ماه دیگر این کشور شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود دولت موقت همچنان با جدائی طلبان حاضر در شرق درگیر است.

در این میان کشورهای غربی که مسئول مستقیم وضعیت بوجود آمده در اوکراین هستند بجای آنکه برای پایان یافتن بحران تلاش کنند روسیه را متهم به ایجاد آشوب می کنند و همین امر موجب شده تا وضعیت سرزمین انقلاب نارنجی به یک کلاف سردرگم تبدیل شود.

اوکراین از ماه نوامبر سال گذشته میلادی به سبب دخالت های کشورهای غربی وارد بحران شد و متعاقب آن مخالفان "ویکتور یانوکوویچ" با حمایت آمریکا و اروپا وی را از ریاست جمهوری اوکراین برکنار کردند. برکناری یانوکوویچ موجب شد تا شهرهای شرقی اوکراین زمزمه جدایی سر دهند و پس از برگزاری همه پرسی استقلال در شبه جزیره کریمه، این زمزمه ها شکل جدی تری به خود گرفت و البته گروه های جدایی طلب نیز اقدامات خود را شدت بخشیدند. در این میان کشورهای غربی با نادیده گرفتن اقدامات خود، روسیه را متهم به دست داشتن در تحولات شرق اوکراین می کنند.

 

 

کد N267460

وبگردی