آفتاب
محمدی درتذکر شفاهی:

سطح آب سفره‌های زیرزمینی قزوین تا 25 متر کاهش یافته است

سطح آب سفره‌های زیرزمینی قزوین تا 25 متر کاهش یافته است

نه تنها در تأمین آب کشاورزی در شهرها و روستاها ناتوانیم، بلکه در تأمین آب شرب شهرستان‌های قزوین و آبیک و البرز نیز با معضلات جدی روبرو شده‌ایم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز خاطرنشان کرد: سطح آب سفره‌های زیرزمینی تا 25 متر کاهش یافته و با پیشرفت شوره‌زار در دشت بی‌بدیل قزوین و فرونشست زمین و خشک شدن باغستان سنتی قزوین مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود محمدی در جلسه علنی امروز امروز  مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به مسئولان اجرایی کشور گفت: متاسفانه سطح آب سفره‌های زیرزمینی تا 25 متر کاهش یافته و با پیشرفت شوره‌زار در دشت بی‌بدیل قزوین و فرونشست زمین و خشک شدن باغستان سنتی قزوین مواجه هستیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز ادامه داد: این مشکل به حدی بزرگ شده که امروز نه تنها در تأمین آب کشاورزی در شهرها و روستاها ناتوانیم، بلکه در تأمین آب شرب شهرستان‌های قزوین و آبیک و البرز نیز با معضلات جدی روبرو شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه راه‌ها نیز تقاضای اتصال الموت شرقی به تنکابن و الموت غربی به رحیم‌آباد رودسر که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، را داریم چرا که بدون شک این اقدام باعث کوتاه شدن مسافت به میزان 180 کیلومتر و صرفه‌جویی در مصرف 100 میلیون لیتر سوخت خواهد شد و در این صورت شاهد بازگشت کل سرمایه‌گذاری به عمل آمده هستیم.

محمدی در ادامه  خواستار ادامه متروی هشترود به قزوین و راه‌آهن قزوین و بوئین‌زهرا به قم و کمربندی جنوبی قزوین به روش فاینانس یا از محل فروش اوراق مشارکت شد.

کد N267415

وبگردی