آفتاب

وزیر خارجه سابق روسیه از انگیزه‌های پوتین در اوکراین گفت

وزیر خارجه سابق روسیه از انگیزه‌های پوتین در اوکراین گفت

وزیر امور خارجه سابق روسیه در خصوص انگیزه مسکو از اقداماتش در اوکراین گفت که از دیدگاه کرملین حوادث اوکراین توسط غرب رقم خورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری پی.بی.اس، آندری کوزیرف، وزیر امور خارجه سابق روسیه عنوان کرد که ویلادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور فکر می‌کند غربی‌ها حوادث اوکراین را رقم زده و اکنون نیز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم آن را هدایت می‌کنند.

وی همچنین در خصوص اظهارات بارک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه به دنبال یافتن راه‌حل ‌ برد ‌- برد در قبال حوادث اوکراین است گفت که دیدگاه اوباما و پوتین در خصوص حوادث اوکراین متفاوت است و به نظر من موضع اوباما کمی مبهم به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: وقتی آمریکا اقدامات روسیه در اوکراین را تجاوز می‌خواند، اعمال تحریم مناسب نیست و در واقع باید تهدید با عمل در یک سطح باشد. از نظر من ناتو دشمن روسیه نیست اما قطعا پوتین ناتو را دشمن دانسته و یکی از دلایل اقدامات او در اوکراین نیز همین است.

کوزیرف همچنین در خصوص این موضوع که اقدامات فعلی پوتین از سوی روس‌ها حمایت می‌شود بحث وطن پرستی را رد کرده و گفت که 99 درصد رسانه‌های روسیه تحت کنترل دولت است و تبلیغات نقش تعیین کننده‌ای در این موضوع دارد.

وی همچنین در خصوص تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه مقامات روس گفت که بسیاری از اعضای دومای روسیه در کشورهای اروپایی همچون فرانسه و ایتالیا یا حتی لندن، نیوریوک و میامی دارایی‌های زیادی دارند و در واقع آنان نیز باید تحریم شوند تا به پیامدهای تصمیمی که برای الحاق کریمه و اقداماتشان در اوکراین گرفته‌اند پی ببرند.

انتهای پیام

کد N266990

وبگردی