آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

8 کشته و زخمی بر اثر حمله به ساختمان دولتی در نیمروز/ پاکستان اجازه انتقال هوایی تجهیزات برای نیروهای افغانی را داد

8 کشته و زخمی بر اثر حمله به ساختمان دولتی در نیمروز/ پاکستان اجازه انتقال هوایی تجهیزات برای نیروهای افغانی را داد

ادامه درگیریها در فاریاب، کشته و زخمی شدن هشت نفر بر اثر حمله به یک ساختمان دولتی در نیمروز و صدور اجازه انتقال هوایی تجهیزات نظامی برای نیروهای افغانی از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، مقامات افغانی اعلام کردند که در جریان درگیریها در ولایت فاریاب در شمال این کشور شش پلیس کشته و دو سرکرده طالبان به هلاکت رسیدند.

طالبان ساعت دو بامداد به یک ایست بازرسی پلیس در ولایت فاریاب حمله کرده که در جریان درگیریها میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان شش پلیس کشته و یک پلیس دیگر مفقود شد.

همچنین شبه نظامیان به مسجدی در ولایت فاریاب حمله کرده و در این بین دو سرکرده حامی دولت کشته شدند. تحقیقات در زمینه این حمله که در 425 کیلومتری شمال غرب شهر کابل روی داد، آغاز شده است.

مقامات افغانی اعلام کردند که در جریان درگیریها در افغانستان در سال گذشته بیش از دو هزار و 900 غیرنظامی کشته و پنج هزار و 700 فرد دیگر زخمی شدند.

پلیس افغانستان همچنین اعلام کرد که در جریان حمله طالبان به یک ساختمان دولتی در ولایت نیمروز در غرب این کشور شش نفر از جمله پنج عامل انتحاری و یک پلیس کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند.

بر این اساس عامل انتحاری خودروی بمب گذاری شده را در نزدیکی سازمان اطلاعاتی افغانستان پارک کرده بود که در جریان درگیریها در این ولایت شش نفر کشته و دو پلیس زخمی شدند.

در پی این حمله نیروهای امنیتی محوطه اطراف حادثه را محاصره کرده و اوضاع نیز هم اکنون تحت کنترل است.

مقامات پاکستانی همچنین اعلام کردند که این کشور اجازه می دهد تا انتقال هوایی تجهیزات نظامی برای نیروهای افغانی صورت گیرد.

بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان واشنگتن و اسلام آباد در جولای 2012 امکان استفاده از خطوط ارتباطی پاکستان به افغانستان مهیا شده است.

کد N266817

وبگردی