آفتاب
حاج‌علی اکبری:

با انجام اعمال ناصالح چه گرفتاری‌هایی برای خود درست کرده‌ایم

با انجام اعمال ناصالح چه گرفتاری‌هایی برای خود درست کرده‌ایم

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: بهترین کاری که می‌توان در ماه رجب انجام داد استغفار است و صدر همه‌ آنها طلب بخشش و گذشت از حق‌الناس است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: بهترین کاری که می‌توان در ماه رجب انجام داد استغفار است و صدر همه‌ آنها طلب بخشش و گذشت از حق‌الناس است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی اکبری در جلسه دیگری از سلسله جلسات شرح صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی«سرچشمه» برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رجب بیان کرد: این ماه را برای خودشناسی و خداشناسی و سبقت گرفتن غنیمت بشماریم. طبق یک قاعده، شیوه بهره‌برداری ما بندگان از این ماه چنین می‌باشد که هر کار خوبی که در این ماه انجام می‌دهیم نزد خداوند چندین برابر حساب می‌شود.

وی ادامه داد: در دعای ۳۹ صحیفه سجادیه می‌فرمایند" خدایا اگر من را به من بدهی گویا همه عالم را به من داده‌ای اما با این بخشش چیزی از طرف تو کم نمی‌شود. آن چیز که گم کرده‌ام همان نفس حقیقی و آن چیز که مانده نفس مجازی است. دو نکته دیگر این دعای شریف این است که می‌فرمایند: " اول، تو در وجود من قدرت نمایی کردی برای من. دوم، تو در وجود من قدرت نمایی کردی برای همه. خدای متعال در آن کلمه قدرت، عظمت، لطف، رحمت و عنایت را آشکار کرده است. هر چیزی که خلق می‌شود خدا را نشان می‌دهد. وجود اقدس انسان کامل است که صدرنشین آن حضرت مهدی (عج) قرار دارد.

این پژوهشگر حوزه دین بیان کرد: عمل ما در هر کاری که انجام می‌دهیم می‌تواند برای ما یا مرکب و یا راکب باشد. زمانی عمل انسان مرکب است که آن عمل صالح باشد. خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند:" از وجود تو حقیقتی به نام توحید می‌تواند تجلی کند." این کلمه به وسیله عمل تو پرواز داده می‌شود. عمل اگر فاسد باشد از تو فاصله می‌گیرد و بر گردنت سوار می‌شود آنگاه به باری بر دوش تو تبدیل می‌شود، سنگینی این بار گاهی باعث نابودی انسان خواهد شد. فرق عمل صالح و فاسد در این است که یکی راکب است و دیگری مرکب.

حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: یادمان نرود چه گرفتاری‌هایی با انجام اعمال ناصالح برای خودمان درست کرده‌ایم و حال برای طلب عفو از خداوند می‌خواهیم که خدایا این بار را از دوش من بردار زیرا که هیچ کس جز تو نمی‌تواند این کار را انجام دهد. در آن جهان هیچ کس بار دیگری را بر دوش نخواهد کشید حتی اگر از بین نزدیکترین کسان به تو باشد.

انتهای پیام

کد N266782

وبگردی