آفتاب

چین مقابله با اختلاس میان مقام‌های ارتش را افزایش می‌دهد

چین مقابله با اختلاس میان مقام‌های ارتش را افزایش می‌دهد

‌رسانه‌های دولتی چین در گزارشی اعلام کردند، دولت پکن مزایای مقام‌های نظامی را که از بودجه عمومی برای برگزاری جشن‌ها، عروسی‌ها، خرید هدایا و مسافرت‌های شخصی استفاده می‌کنند، کم می‌کند؛ اقدامی که با هدف گسترش مقابله با اختلاس میان مقام‌های دولت چین صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مزایای که مقام‌های ارتش آزادی بخش خلق چین از آن بهره‌مند هستند، استفاده از منشی است که این مسأله در میان مسائلی است که توسط گروه‌های بازرسی نظامی مورد بررسی قرار گرفته است.

‌خبرگزاری رسمی شینهوا گفت: بازرسان مراسم عروسی و عزداری‌هایی را که توسط مقام‌های ارتش برگزار شده و هزینه بسیاری به همراه داشته مورد بررسی قرار می‌دهند و تحقیقات خود درباره بودجه عمومی استفاده شده برای ضیافت‌ها، سفره‌ها و هدایا را گسترش می‌دهند.

خبرگزاری شینهوا افزود، تحقیقات درباره مبارزه با فساد مالی و اختلاس در سر و سامان دادن به آپارتمان‌ها و وسایل نقلیه بسیار لوکس، پیشرفت داشته اما همچنان دور از انتظارات و توقعات است.

‌کمپین مبارزه با اختلاس شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین منجر به بازداشت تعدادی از مقام‌های ارشد دولتی و مجریان شرکت‌های دولتی از جمله بزرگ‌ترین تولید کننده نفت و گاز این کشور شده است.

شی جینپینگ همچنین مقام‌های ارتش را به منظور دور کردن از اختلاس و کاهش قدرتشان هدف قرار داده است. اواخر سال گذشته میلادی 18 گروه بازرسی نظامی به بخش‌ها و ادارات مختلف فرماندهی فرستاده شدند.

انتهای پیام

کد N266750

وبگردی