آفتاب

ادامه درگیری‌ها در اسلاویانسک با چندین کشته و زخمی /سقوط یک بالگرد نظامی دیگر اوکراین

ادامه درگیری‌ها در اسلاویانسک با چندین کشته و زخمی /سقوط یک بالگرد نظامی دیگر اوکراین

مقر نیروهای دفاع شخصی در اسلاویانسک گزارش داد، در جریان درگیری صورت گرفته در این شهر چندین تن از مردم کشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، نمایندگانی از مقر نیروهای دفاع شخصی اسلاویانسک از طریق تماس تلفنی به خبرگزاری اینترفاکس گفتند: در حال حاضر حدود 20 تن از نیروهای ما کشته و چندین تن از غیرنظامیان زخمی شده‌اند. آمار دقیق تلفات تا ساعات آتی مشخص می‌شود.

وزارت دفاع اوکراین نیز گفت: یک فروند هلی کوپتر نظامی هیند Mi-24 متعلق به ارتش اوکراین روز دوشنبه در نزدیکی شهر اسلاویانسک جایی که درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای ارتش کی‌یف و معترضان حامی حکومت فدرالی در گرفته بود، سرنگون شد.

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای گفت: روز دوشنبه در ساعت 14:30 دقیقه به وقت محلی یک فروند هلی کوپتر نظامی Mi-24 در نزدیکی اسلاویانسک ساقط شد. براساس این بیانیه، این هلی کوپتر نظامی به داخل یک رودخانه افتاد اما سرنشینان آن نجات یافته و به نزدیک‌ترین اردوگاه نظامی منتقل شدند.

وزارت دفاع اوکراین افزود: مهاجمان از یک مسلسل بسیار سنگین و بزرگ برای ساقط کردن این هلی‌کوپتر استفاده کردند. شهر اسلاویانسک همچنان کانون درگیری‌ها میان معترضان حامی حکومت فدرالی و نیروهای دولت کی‌یف در جنوب شرق اوکراین محسوب می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه نیز از کی‌یف خواست تا فورا عملیات نظامی و سرکوب گرانه خود را متوقف کند چرا که این مساله نقض توافقنامه 17 آوریل ژنو است.

اولگ تزاریف، رهبر جنبش اجتماعی "جنوب شرق" و معاون مردم اوکراین که نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری قریب الوقوع این کشور را لغو کرد، فکر می‌کند که در جریان راهپیمایی‌های اخیر در اودسا بیش از 100 تن از جمله چندین کودک کشته شده‌اند. اما وی ادعاهایش را ثابت نکرد.

تزاریف به خبرگزاری ریانووستی گفت: ما فکر می‌کنیم که در ساختمان اتحادیه خانه کارگر بیش از 100 جسد وجود دارد، ما مطمئن هستیم که پلیس به مردم اجازه ورود به این ساختمان را نمی‌دهد تا از شمارش دقیق تعداد کشته شدگان جلوگیری کند. ما همچنین می‌دانیم که کودکان کشته شده نیز در این ساختمان وجود دارند. مامطمئن هستیم که دولت هر کاری می‌کند تا جنایت‌های خود در این ساختمان را پنهان کند. اما ما هر کاری بتوانیم می‌کنیم تا افرادی که در این جنایت دست داشتند مجازات شوند.

وی افزود: به نظر می‌آید که تروریست‌ها مردم را کشته و به آن‌ها در داخل ساختمان تجاوز کرده‌اند و سپس آن‌ها را بااستفاده از کوکتل مولوتف سوزانده‌اند.

فکر می‌کنم که دولت کنون اوکراین حق تحقیق در این باره را ندارد چرا که خودش سازماندهنده رویدادهای اودسا بود.

انتهای پیام

کد N266648

وبگردی