آفتاب

طرح کمیسیون اروپا برای افزایش مقابله با تروریسم

طرح کمیسیون اروپا برای افزایش مقابله با تروریسم

کمیسیون اروپا (EC) در نظر دارد تا تلاش‌های کشورهای اروپایی به منظور شناسایی بهتر مواد انفجاری و خطرناک، تشدید تحقیقات در اروپا و ایجاد آگاهی در میان کشورهای عضو را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا ، کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اقدامات با هدف جمع‌آوری مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی، هسته‌ای و مواد انفجاری (CBRN-E) از دست تروریست‌ها صورت می‌گیرد.

سیسیلیا مالمستروم، کمیسیونر اروپا در امور داخلی گفت: ما با حقیقتی واضح روبرو هستیم. تروریست‌ها و سازمان‌های جنایی می‌خواهند که به تسلیحات سی‌.بی‌.آر.ان-ای دست یابند. ما باید فعالیت‌های خود را در مرزها افزایش دهیم تا مانع این اتفاق شویم. ما با تقویت تلاش‌های مشترک می‌توانیم بهتر تهدیدها را شناسایی کنیم و استانداردهای امنیتی را به طور موثر افزایش دهیم.

حملات تروریستی همانند آنچه در مادرید، لندن، مسکو و ماراتن بوستون آمریکا رخ داد، نشان از افزایش خلاقیت و نوآوری مهاجمان دارد. کمیسیون اروپا پیشنهاد داده است تا همکاری عملی برای ردگیری و کاهش خطرات CBRN-E در سطح اتحادیه اروپا انجام شود.

به گفته کمیسیون اروپا، برای افزایش تلاش‌ها علیه تروریسم، تجهیزات به روز رسانی خواهد شد و همزمان آموزش و اطلاع‌رسانی نیز افزایش خواهد یافت. اخیرا نیز تجهیزات شناسایی CBRN-E بر روی گوشی‌های همراه آزمایش شده است و به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N266543

وبگردی