آفتاب
همکاری تروریست های سوری با قاچاقچیان اردنی

تروریست های سوری از اردن سلاح و تجهیزات جنگی وارد می کنند

تروریست های سوری از اردن سلاح و تجهیزات جنگی وارد می کنند

تهران-ایرنا- مقام های امنیتی اردنی اعتراف کردند قاچاقچیان اردنی ، انبارهای مهمات و اسلحه و انواع مواد منفجره در مرزهای سوریه دارند و انواع سلاح ها و مواد منفجره و ادوات لازم برای جنگ را به تروریست های سوری می فروشند .

به گزارش پایگاه خبری اردنیˈ العرب الیوم ˈ مقام های امنیتی اردن اعتراف کردند که بحران سوریه موجب افزایش قاچاق کالا در مرزهای این کشور شده است.

مقام های اردنی با ابراز نگرانی شدید از افزایش قاچاق برخی اقلام همچون سلاح، مهمات و خودروهای شاسی بلند در مرز این کشور و سوریه تصریح کردند که تنها طی یک ماه گذشته تعداد زیادی خودروی قاچاق در مناطق مرزی ˈالرویشدˈ کشف و ضبط شده است .

دستگاه های امنیتی اردن خاطر نشان کردند: کشف خوروهای مسروقه در یک ماه گذشته رشد 81 درصدی داشته است .

یک مقام امنیتی اردنی به طور ضمنی به گسترش مبادلات مرزی میان تروریست های سوری و قاچاقچیان اردنی اشاره کرده و گفت: این تجارت غیرقانونی شامل مبادله خودروهای شاسی بلند و سلاح های سبک و نیمه سنگین در دو سوی مرزهای دو کشور می شود.

نیروهای امنیتی اردن در ماه های گذشته یک کارخانه ساخت نوعی سلاح شکاری که در این مناطق به ˈ بمب اکشن ˈ معروف است را به همراه انبارها و قطعات آن و انبار بزرگ سلاح ˈکلاشینکوفˈ و کارخانه مهمات ویژه این نوع سلاح ها را کشف و ضبط کردند.

به گفته کارشناسان، نصب مسلسل های 500 میلی متری بر روی خودروهای شاسی بلند ˈپیک آپˈ و ˈجیپˈبسیار آسان است و این نوع از خودروها در مناطق صعب العبور راحت حرکت می کنند و در درگیری های کارآیی بالایی دارند و به همین دلیل این نوع خودروها به گزینه مطلوبی برای تروریست های سوری بدل شده است و آن ها نیز آن را از قاچاقچیان اردنی خریداری می کنند .

بحران سوریه باعث رونق بازار قاچاق در مرزهای این کشور با کشورهای همسایه شده است و کار به جایی رسیده است که به عنوان مثال سارقان در اردن خودروهای مردم به ویژه خودروهای شاسی بلند را که می توان از آن در مناطق بیابانی و همچنین در جنگ ها استفاده کرد ، به قاچاقچیان می دهند و آن ها نیز این خودروها را به تروریست های سوری می فروشند و اینگونه مالباختگان دیگر هیچ امیدی برای یافتن خودروهای مسروقه خود ندارند .

بحران سوریه پیامدهای خطرناکی برای مردم این کشور و همچنین کشورهای همسایه این کشور عربی داشته است و برخی کشورهای همسایه که ابتدا شدیدا از تروریست های سوری و خارجی فعال در سوریه حمایت می کردند ، هیچگاه تصور نمی کردند آتش این بحران دامن خود آن ها را نیز بگیرد و کار به جایی رسیده است که کشورهای همسایه سوریه یعنی ترکیه ، اردن ، لبنان و عراق چند روز پیش با برگزاری نشستی تحت عنوانˈ کشورهای همسایه سوریه ˈ که در اردوگاه پناهندگان ˈ الزعتری ˈ اردن برگزار شد ، خواستار حمایت همه جانبه جامعه بین الملل از کشورهای میزبان پناهندگان سوری شدند .

خاورم **2041**1586
کد N266038

وبگردی