آفتاب

تاکید رئیس مجلس بر گسترش روابط ایران و ارمنستان

تاکید رئیس مجلس بر گسترش روابط ایران و ارمنستان

ادوار نعلبندیان، وزیر خارجه ارمنستان،روز گذشته (دوشنبه) با دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ادوار نعلبندیان، وزیر خارجه ارمنستان،روز گذشته (دوشنبه) با دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به حسن همجواری و روابط مسالمت آمیز ایران و ارمنستان در سال‌های متمادی گذشته از روند روبه رشد مناسبات فی مابین ابراز خرسندی کرد و گفت: همکاری‌های نزدیکی میان ایران و ارمنستان وجود دارد که باید با مساعی مشترک برای حداکثر سازی آنها اقدام شود.

وی افزود: با توجه به نگاه مثبت مجلس شورای اسلامی به همکاری‌های ایران و ارمنستان بسترهای لازم برای ارتقا سطح همکاریها در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی و تبادل کالا وجود دارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رایزنی مقامات سیاسی دو کشور در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی برای پیگیری منافع مشترک منطقه‌ای و جهانی قطعا تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر تعمق و تحکم دوستی‌های ایران و ارمنستان در دراز مدت دارد که باید مقامات دو کشور از این ظرفیت به طرز شایسته‌ای استفاده نمایند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات سوریه گفت: راه حل سیاسی و استفاده از ابراز گفت‌وگو و مذاکره به همراه سپردن سرنوشت این کشور به دست مردم آن همیشه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ادوارد نعلبندیان وزیر خارجه ارمنستان نیر در این دیدار رایزنی‌های سیاسی و پارلمانی را در ارتقای سطح مناسبات دو کشور بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: دولت و مجلس ارمنستان از تبادل هیات‌های عالی رتبه میان مجالس و دولت‌های ایران و ارمنستان حمایت می‌کند.

وزیر خارجه ارمنستان هم چنین در مورد مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 گفت: ارمنستان از روند مذاکرات هسته‌ای ایران دفاع می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد مذاکرات هسته‌ای ایران هر چه سریعتر به توافق نهایی منجر شده و شاهد تاثیرات آن در گسترش هر چه بیشتر روابط ایران و ارمنستان باشیم.

ادوارد نعلبندیان در ادامه این دیدار در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله بحران سوریه اوکراین با دکتر لاریجانی رایزنی و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام

کد N265992

وبگردی