آفتاب

نشست خبری نمایندگان جامعه اسلامی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

نشست خبری نمایندگان جامعه اسلامی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به برخی دیدگاه‌ها مبنی بر هزینه و فایده کردن در مسایل مختلف، گفت: اتفاقا ما انقلاب کرده‌ایم که هزینه بدهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احسان شریف‌احمدی در نشست مشترک جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در سالروز فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، ابراز عقیده کرد: ما قرار نیست که به اصطلاح با کدخدای دنیا تعامل داشته باشیم. آنهایی که می‌گویند ما با همه دنیا رابطه خواهیم داشت، اشتباه می‌گویند. اگر قرار بود غیر از این باشد، آرمان‌های امام خمینی زیر سوال می‌رفت.

وی اضافه کرد: اوایل انقلاب فرهنگ عمومی برای زندگی بدون اشرافیت آغاز شد. علت اینکه این فرهنگ به مردم رسید، الگو قرار دادن زندگی مسئولان بود اما بعد از فوت حضرت امام(ره) شرایط ساده‌زیستی کشور ما خراب شد. این تغییر فرهنگ سرشاخه‌هایی داشت که آن را در مسئولان هدایت می‌کرد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در این باره شما را ارجاع می‌دهم به نمازجمعه آیت‌الله هاشمی در سال 1368. ایشان قصد داشتند که با ادبیات جدیدی، تفکرات جدیدی را القا کنند. باید پرسید که چرا در آن سخنرانی تاکید داشتند که دیگر امام نیست و رهبر ما آیت‌الله خامنه‌ای است؟ علت اینکه او ملت مستضعف را مردم نیازمند خواند چه بود؟ یادداشت‌های شهیدآوینی که نقدهای تندی به دولت و تغییر فرهنگ وارد کرده بود را به خاطر بیاورید.

وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری گفت: باید دانست نکات هشت ماده‌ای این فرمان چه بوده است و باید توجه کرد که این فرمان فقط برای قوه مجریه صادر نشده و خطاب به هر سه قوه بوده است. نباید نقش قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی را نادیده گرفت. با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیشتر شد هرچند عزم جدی که دولت نهم و دهم داشت به صورت کامل محقق نشد.

شریف‌احمدی خاطرنشان کرد: سال‌هاست در باب فعالیت قوه قضاییه تحرک جدی در مبارزه با مفاسد اقتصادی ندیده‌ایم. باعث تاسف است که در دوران جدید ریاست قوه قضاییه که بر عهده آیت‌الله لاریجانی است، به جای حل مسائل، صورت مساله را پاک می‌کنند. چرا برای مردم تشریح نمی‌کنید که مفاسد سه هزار میلیارد دلاری چه شد، قضیه مهدی هاشمی به کجا رسید یا سران فتنه را چرا محاکمه نمی‌کنید؟

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران افزود: این رسیدگی نکردن، باعث به وجود آمدن یک حاشیه امن برای مفاسد اقتصادی و متهم جلوه دادن هرکسی برای فرار از اصل موضوع شده است.

وی به فرم‌های خوداظهاری دریافت یارانه اشاره کرد و گفت: رفراندوم اقتصادی و یارانه‌ای پیام‌های مختلفی داشت که با وجود صحبت مراجع و همکاری تلویزیون، دولت نتوانست یک عزم جدی در مردم برای انصراف از یارانه‌ها ایجاد کند. به مسئولان هشدار می‌دهیم که درباره مفاسد اقتصادی جدی‌تر عمل کنند زیرا کاسه صبر مردم سرریز خواهد شد و اگر عزم جدی در سه قوه ایجاد نشود، خدای ناکرده از درون نظام دچار مشکل خواهیم شد.

این فعال دانشجویی در پایان تاکید کرد: ما دانشجویان انقلاب اسلامی احساس می‌کنیم که باید به دولت تذکراتی بدهیم که شرایط کشور را به طور صحیح ببینند و نگذارند کسانی که در دهه 70 بر سر کار بودند، احساس کنند می‌توانند در این دولت به فعالیت بپردازند. مردم ما خواستار اصلاح ساختارهای ظالمانه در داخل و خارج کشور هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست علی عبدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران نیز گفت: در ابتدای انقلاب امام خمینی (ره) ساده‌زیستی را از طلاب و روحانیون خواستند و سپس از دیگر مسئولان نیز مطالبه شد. شهید مطهری و شهید بهشتی نمونه‌هایی از این فرهنگ ساده‌زیستی بودند.

وی با اشاره به موفق نشدن علی‌اکبر ناطق نوری در انتخابات سال 76 ابراز عقیده کرد: اگر آقای خاتمی از بین مردم انتخاب شد، دلیلش این بود که مردم به سبک زندگی آقای ناطق نوری اطمینان نداشتند. آقای خاتمی خودش را نماد ساده‌زیستی نشان می‌داد. در سال 84 نیز دیدیم که کسی رأی آورد که گفتمانش ساده‌زیستی بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در ادامه، با وجود توضیحات مسئولان دولت درباره جشن روز زن، از برگزاری این مراسم انتقاد و آن را موجب شرمندگی امت حزب‌الله خواند و ضمن انتقاد از مجلس و قوه قضاییه، رفتار دستگاه قضایی در قبال فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را «قصور» توصیف کرد.

وی با اشاره به جریانات فعال در دولت‌های سازندگی و اصلاحات گفت: جریان‌هایی از سمت دولت سازندگی و اصلاحات بعد از سر کار آمدن دولت جدید فعالیت خود را آغاز کردند. آنها با رسانه‌هایشان یک نمای کلی را برای آینده به تصویر کشیدند. آنها می‌گویند که توسعه یافتگی که از دولت آیت‌الله هاشمی آغاز و در دولت آقای خاتمی تشدید شد، در دوران آقای احمدی‌نژاد کاملا از بین رفت و حالا باید در دولت جدید دوباره سعی کنیم که این توسعه یافتگی را که عموماً با فشار به قشر ضعیف جامعه تحمیل می‌شود، برپا کنیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در پایان اظهار کرد: ما دانشجویان به دولت متذکر می‌شویم که در همان مسیر خود حرکت کند و انحرافات را وارد حیطه کاری‌اش نکند. راه رسیدن به پیشرفت، چیزی جز اتکا به درون و اعتماد به نیروی جوان داخل نیست.

انتهای پیام

کد N265930

وبگردی