آفتاب

انتقاد روزنامه جوان از سخنان اخیر یونسی

انتقاد روزنامه جوان از سخنان اخیر یونسی

روزنامه جوان نوشت:

طی دو روز گذشته مواضع یونسی، دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی باعث واکنش بسیاری از دلسوزان انقلاب شد.

وی در بخشی از سخنانش در کنیسه یهودیان شیراز گفته است: «‌اگر من آخوند و آن خاخام‌ بگذاریم، همه مردم خوب با هم زندگی می‌کنند...»، عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مشخص نیست منظور اصلی یونسی از بیان اینکه « اگر من آخوند و آن خاخام‌ بگذاریم، » چیست و آیا تاکنون روحانیت یا خاخام‌های یهودی در ایران مانع زندگی خوب مردم با هم شده‌اند؟

مگر نه این است که حضرت امام به صراحت فرموده اند: «... آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد؛ باید آرم‌های اسلامی باشد. از همه وزارتخانه‌ها، از همه ادارات، باید این «‌شیر و خورشید‌» منحوس قطع بشود؛ عَلَم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد.»

وزیراطلاعات دولت اصلاحات در بخش دیگری از اظهاراتش - بدون آنکه ارتباطی به موضوع جلسه داشته باشد- به هیئات عزاداری هم اینگونه می‌گوید: «فرهنگ ایران عرفان طلب است و بیشتر روح دین و مذهب را طلب می‌کند تا ظواهر مناسک را، اما می‌بینیم که گاه سینه زنی را تا پاسی از شب انجام می‌دهند ولی زمان اندکی برای نماز اختصاص می‌دهند.»

یونسی قبل از این هم با جملاتی مسئله دار مبنی بر «‌هنوز وزارت اطلاعات به تسخیر دولت جدید در نیامده است» یا «مهمترین برنامه‌ای که اکنون باید آن را پی گیریم انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید همانگونه که در انتخابات ریاست جمهوری با شعار اعتدال مردم به پای صندوق‌های رأی آمدند در انتخابات مجلس نیز باید چنین اتفاقی بیفتد»، انتقادات بسیاری از خیرخواهان نظام را متوجه خود کرد.

 

 

17302

کد N265880

وبگردی