آفتاب

اولاند و اشتون حمله به گروه امنیتی اتحادیه اروپا در یمن را محکوم کردند

اولاند و اشتون حمله به گروه امنیتی اتحادیه اروپا در یمن را محکوم کردند

تهران؛ ایرنا- فرانسه روز دوشنبه حمله به یک گروه امنیتی اتحادیه اروپا در یمن که منجر به کشته شدن یک فرانسوی و زخمی شدن دو نفر دیگر شد، بزدلانه خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس ، در جریان تیراندازی به سمت اتومبیل این گروه امنیتی در منطقه دیپلماتیک صنعا پایتخت یمن ، یک فرانسوی که در استخدام یک شرکت امنیتی برای تامین امنیت هیات اعزامی اتحادیه اروپا بود، کشته و یک همکارش نیز زخمی شد.

یک منبع امنیتی یمن با اشاره به این که راننده یمنی اتومبیل نیز در این حمله زخمی شده است، افزود : مهاجمان موفق به فرار شده اند.

فرانسوآ اولاند رییس جمهوری فرانسه حمله در صنعا را ˈ بزدلانه ˈ خوانده و گفت : دولت وی از ˈ تمام توانش برای روشن شدن جزئیات مربوط به این اقدام نفرت انگیز استفاده خواهد کرد تا مسببان آن به سرعت شناسایی شوند. ˈ

کاترین اشتون مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز از این حمله به عنوان یک حمله ˈ شرورانه و بی مورد ˈ یاد کرد.

وی دربیانیه ای گفت : من قتل امروز یک عضو گروه تامین کننده امنیت یک هیات اتحادیه اروپا و زخمی شدن دو نفر دیگر را به شدیدترین نحو محکوم می کنم.

اشتون افزود :حضور اتحادیه اروپا در یمن تنها با هدف کمک به این کشور در گذار به مردم سالاری و توسعه اقتصادی صورت گرفته است. هدف قرار دادن کسانی که در گیر این تلاش هستند، اقدامی پلید و بی مورد است . ˈ

مترجمام 1403 ** 1917
کد N265831

وبگردی