آفتاب

ترکیه مجازات جرایم علیه کودکان را تشدید می کند

ترکیه مجازات جرایم علیه کودکان را تشدید می کند

آنکارا- ایرنا - ˈ بلند آرینچ ˈ معاون نخست وزیر ترکیه در پی درخواست شماری از مردم این کشور در اجرای دوباره حکم اعدام برای قاتلان کودکان گفت : هیات دولت ترکیه با افزایش مجازات جرایم علیه کودکان موافقت کرد.

به گزارش ایرنا ، آرینچ دوشنبه شب در پایان نشست هیات دولت در گفت وگو با خبرنگاران گفت : دولت ترکیه مجازات سخت تری را برای جرایم علیه کودکان به ویژه جرایم جنسی علیه کودکان در نظر خواهد گرفت.

وی افزود : لایحه افزایش مجازات جرایم علیه کودکان توسط وزارت خانواده تدوین و بزودی برای تصویب به مجلس ملی ترکیه ارائه خواهد شد.

معاون نخست وزیر ترکیه اجرای حکم اعدام برای متهمان به کودک آزاری جنسی را رد کرد.

براساس این گزارش ، شماری از مردم ترکیه در دیدار با ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر این کشور خواستار اجرای دوباره حکم اعدام برای قاتلان کودکان شده بودند.

نخست وزیر ترکیه که روز یکشنبه برای عیادت بیماری به بیمارستانی در استانبول رفته بود با در خواست مردم برای احیای مجازات اعدام رو به رو شد.

پایگاه خبری ˈ اینترنت خبرˈ در گزارشی تحت عنوان این که وقوع چندین فقره قتل کودکان سبب خشم عمومی شده است ، افزود : اردوغان در پاسخ به این درخواست گفت: من نیز خواهان اعدام قاتلان کودکان است ولی قوانین ما اجازه نمی دهد و من پیشنهاد کردم که قانونی تدوین شود که مجازات حبس ابد برای قاتلان کودکان پیش بینی شده باشد.

ترکیه در سال 2002 میلادی در روند همگرایی با اتحادیه اروپا و عضویت دراین اتحادیه، حکم اعدام را لغو کرد.

براساس این گزارش،ˈعایشه نور اسلامˈ وزیر امور خانواده و سیاست های اجتماعی ترکیه از برقراری مجدد مجازات اعدام در این کشور حمایت کرد.

ˈمحمد موذن اوغلوˈ وزیر بهداشت و درمان ترکیه نیز پیشتر گفته بود که مجازات اعدام می تواند دوباره در این کشور مورد بحث قرار گیرد.

نور اسلام در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به عنوان یک زن و یک وزیر در مورد جرایم ارتکابی همانند قتل و یا استثمار جنسی کودکان در درخواست مجازات اعدام متهمان حتی یک لحظه نیز تردید نخواهم کرد.

وی توضیح داد: در صورتی که در قوانین ترکیه مجازات اعدام وجود داشت، برای جرایمی که علیه کودکان انجام می شود، این مجازات را درخواست می کردم.

وزیر امور خانواده و سیاست های اجتماعی ترکیه ادامه داد: مجازات علیه متهمان به قتل و نیز استثمارهای جنسی کودکان در کشور تشدید خواهد شد.

خاورم **230 ** 1917
کد N265810

وبگردی