آفتاب

عضو کمیسیون انرژی مجلس: نگران آینده پرونده هسته ای کشور نیستیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس: نگران آینده پرونده هسته ای کشور نیستیم

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: منتقدان توافق ژنو توجه داشته باشند که استفاده از واژه هایی که بار منفی دارد می تواند توان چانه زنی تیم مذاکره کننده هسته ای کشور را تضعیف کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، سید سعید حیدری طیب با بیان این که هیچ کشوری در دنیای امروز به اندازه ایران، توطئه های مختلف را تجربه نکرده و با اقتدار از پیچ های تاریخی مختلف نگذشته است افزود: ما با هدایت راهبردی رهبر معظم انقلاب بارها دشمنان را مأیوس و دلواپس کرده ایم و دلیلی ندارد که در شرایط کنونی نسبت به آینده پرونده هسته ای کشور نگران باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد:طبق قانون، مسائل کلان سیاست خارجی کشور زیر نظر شورای عالی امنیت ملی است و هر گونه تصمیم گیری راهبردی این شورا نیازمند توجه به چارچوب های کلی شکل گرفته از سوی مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در نظامی که ولایت فقیه در آن حضور دارد، بن بست وجود ندارد و به گواه تاریخ، ایرانی ها درهر دهه نسبت به دهه قبل از آن مقتدرتر می شوند، افزود: توافقنامه ژنو 3، یک توافق هدف محور است و باید در پایان مذاکرات، تحریم های ایران به اتمام برسد و با وجود شفافیت برنامه هسته ای، جمهوری اسلامی از حقوق مسلم هسته ای برخوردار شود.

وی ادامه داد: این همان دستاوردی است که علاوه بر مفاد اساسنامه آژانس هسته ای، در قالب قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی هم تصریح شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برخی انتقادها از توافق نامه ژنو گفت: ما انتظار داریم که منتقدان از به کار بردن برخی مفاهیم که دارای بار منفی هستند، همچون دلواپسی خودداری کنند و توجه داشته باشند این مفاهیم می تواند توان چانه زنی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را تضعیف کند.

شبک**1983** 1917
کد N265782

وبگردی