آفتاب

اژدهای در حال رشد

اژدهای در حال رشد

تا سال 1890، پیش از آنکه آمریکا از چین پیشی بگیرد، چین بزرگترین اقتصاد جهان محسوب می شد. در انتهای سال 2014، چین در مسیر احیای صدرنشینی و اوج خود قرار می گیرد. مقایسه تولید اقتصادی به شیوه نرخ های ارز کاری سخت و پیچیده است.

به گزارش آفتاب به نقل از 55 آنلاین، تبدیل تولید ناخالص داخلی به تنهایی از رن مینبی (واحد پول رسمی چین ) به دلار با نرخ بازار ممکن است هزینه های واقعی زندگی را منعکس نکند. برای مثال، نان و آبجو ممکن است در یک کشور نسبت به کشور دیگر، ارزان تر باشد. با لحاظ این تفاوت ها، اقتصاددانان براساس مقایسه یک سبد کالا و خدمات در سرتاسر جهان، تعدیلاتی که به آن برابری قدرت خرید (PPP) گفته میشود، در نظر میگیرند.
اطلاعات جدید منتشر شده در 30 آپریل، از سوی برنامه مقایسه بین المللی، بخشی از سازمان ملل متحد، هزینه زندگی را برای 199 کشور جهان در سال 2011 محاسبه نموده است. براین اساس، برابری قدرت خرید نرخ ارز چین، در حال حاضر به میزان 20 درصد بالاتر از نرخ برآورده شده ی اقتصاددانان با استفاده از اطلاعات بررسی قبلی در سال 2005 است. از این رو، چین، که به پیش بینی صندوق بین المللی پول در سال 2019 از آمریکا پیشی میگیرد، طبق محاسبات اکونومیست در پایان امسال کشوری برجسته و سرآمد در جهان خواهد بود. قرن آمریکا به پایان می رسد، و قرن اقیانوس آرام آغاز می گردد.
کد N265741

وبگردی