آفتاب

درگیری ها در حومه اسلاویانسک بیش از 40 کشته و مجروح برجای گذاشت

درگیری ها در حومه اسلاویانسک بیش از 40 کشته و مجروح برجای گذاشت

مسکو- ایرنا- کانال تلویزیونی روسیه24 در گزارشی از خبرنگار خود در اسلاویانسک شهر محاصره شده توسط نیروهای اوکراینی از کشته شدن بیش از 20 نفر از شبه نظامیان و نیروهای دولتی اوکراین در درگیری روستای سیمیونوفکا در حومه این شهرو مجروح شدن حدود 25 نفر دیگر خبر داد.

به گزارش ایرنا، در گزارش کانال روسیه24 عنوان شده است: بامداد روز دوشنبه درگیری مسلحانه شدیدی میان نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان در روستای سیمیونوفکا رخ داد که در آن دو طرف متحمل تلفات سنگین شدند.

بر اساس این گزارش، در درگیری روستای سیمیونوفکا 80 درصد شبه نظامیان کشته شده اند و نیروهای دولتی در حملات خود از تسلیحات سنگین همچون نفربرهای زرهی و خمپاره و موشک های سبک استفاده کرده اند.

شبه نظامیان پس از حمله نیروهای دولتی به این روستا به سوی مناطق داخلی شهر اسلاویانسک عقب نشینی کردند و در حال حاضر در جاده های اصلی منتهی به مرکز این شهر مواضع خود را مستحکم می کنند.

براساس گزارش رسانه روسی، شبه نظامیان قصد دارند از ورود نیروهای اوکراینی به منطقه مرکزی شهر اسلاویانسک جلوگیری کنند.

در همین حال اخبار رسیده از اسلاویانسک حاکی است که مردم این شهر در انتظار حمله گسترده نیروهای اوکراینی هستند و ساعت 2 بعدازظهر امروز آژیر خطر و ناقوس کلیساها در این شهر به صدا درآمده و بسیاری در خانه های خود پناه گرفته اند.

نیروهای اوکراینی از اواسط ماه آوریل چندین حمله به شهرهای تحت کنترل جدایی طلبان داشته اند و شهر اسلاویانسک کانون این حملات بوده است.

اروپام/2242**518 **1010
کد N265602

وبگردی