آفتاب

بیش از 35 هزار جوان عضو جمعیت هلال‌احمر اردبیل هستند

بیش از 35 هزار جوان عضو جمعیت هلال‌احمر اردبیل هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: هم اکنون 35 هزار و 738 جوان عضو جمعیت هلال احمر استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بهرام غیبی‌ در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ با اشاره به اینکه در حوزه جوانان یکی از فعالیت‌های مهم هلال احمر جذب جوانان و مشارکت آنها در کارهای امدادی است‌، خاطرنشان کرد: هم اکنون 35 هزار و 738 جوان عضو جمعیت هلال احمر استان هستند.

وی با اشاره در سال گذشته 250 نفر افزایش جذب دانشجو در مرکز جامع علمی کاردبردی این سازمان داشتیم، گفت‌: هم اکنون 700 نفر در این مراکز تحصیل می‌کنند.

وی گفت‌: در سال گذشته 35 درصد افزایش آموزش عمومی را داشتیم به این ترتیب که در سال 91، 21 هزار و 746 نفر و در سال 92، 28 هزار و 512 نفر در کلیه آموزش‌های جمعیت هلال احمر شرکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال گذشته 65 مورد حادثه شامل برف و کولاک، آتش‌سوزی و سیل رخ داده بود که 90 تیم عملیاتی در راستای امداد رسانی به حادثه‌دیدگان در این حوادث فعالیت داشتند، گفت: در سال گذشته به 26 هزار و 449 نفر امدادرسانی شده است.

غیبی اضافه کرد‌: 5 هزار و 728 نفر که در ایام نوروز در جاده‌های برفی با مشکل مواجه شده بودند، اسکان داده شده است.

وی از ساخت و آغاز فعالیت سه پایگاه بین شهری در محور پارس‌آباد - موران، مشگین‌شهر – اهر و محور سرچم در آینده نزدیک خبر داد وگفت : تقویت بازآموزی تیم‌های روستایی، تشکیل تیم‌های امدادی محلات و حل یکباره مشکل بالگرد از دیگر اهداف ما در سال جاری خواهد بود.

‌وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار و 400 مددجو از خدمات توانبخشی و درمانی هلال احمر استان بهره مند شدند، خاطرنشان کرد: این مددجویان از خدماتی چون دریافت دست و پای مصنوعی‌، آروتز و پروتز بهره مند شده اند.

وی تعداد مراجعه به داروخانه هلال احمر در سال گذشته را 14 هزار و 362 نفر ذکر کرد و افزود‌: این تعداد افراد به داروخانه‌های مرکز اردبیل و خلخال مراجعه و از خدمات دارویی هلال احمر استفاده کرده‌اند.

غیبی گفت‌: مرکز فیزیوتراپی هلال احمر مرکز از مجهزترین مراکز فیزیوتراپی در استان است که در سال گذشته 2 دستگاه پیشرفته مورد نیاز برای فیزیوتراپی به این مرکز اضافه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر شماره تلفن ندای امداد از 147 به 112 در سراسر کشور افزود: این شماره تلفن به صورت سراسری و به عنوان تلفن ضروری در تمامی شرایط زمانی و جغرافیایی پاسخگو خواهد بود.

غیبی از تماس 193 هزار نفر با این مرکز از پایان سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: برای 40 هزار تماس از این تعداد مراجعه به محل داشته‌ایم.

انتهای پیام

کد N265393

وبگردی