آفتاب
جلیلی با اشاره به گزارش سازمان خصوصی‌سازی؛

دولت یازدهم در شش ماه دوم سال 92، 26 هزار میلیارد واگذاری داشته است

دولت یازدهم در شش ماه دوم سال 92، 26 هزار میلیارد واگذاری داشته است

یک عضو هیات رییسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 گفت که براساس گزارش رییس سازمان خصوصی‌سازی کمتر از 20 درصد واگذاری‌ها، به طور مستقیم به مردم انجام شده و بیشتر واگذاری‌ها به سازمان‌های شبه‌دولتی بوده است.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به جلسه صبح امروز (دوشنبه) کمیسیون اصل 44 از ارائه گزارش رییس سازمان خصوصی‌سازی در مورد واگذاری‌ها خبر داد و گفت که به گفته وی، دولت یازدهم در شش ماه نیمه دوم سال 92 حدود 26 هزار میلیارد تومان واگذاری داشته است.

وی افزود: رییس سازمان خصوصی‌سازی در مورد عملکرد سازمان و واگذاری‌ها گزارش داد و گفت که دولت قصد دارد برای سال 93 تعهدات قانونی خود را کاملا انجام دهد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اعضای کمیسیون نیز معتقد بودند تعجیل در واگذاری‌ها می‌تواند خطاهایی را ایجاد کند و مانند اتفاقاتی که در واگذاری‌های قبلی افتاد باعث ایجاد بی‌اعتمادی در واگذاری‌ها شود.

جلیلی ادامه داد: رییس سازمان خصوصی‌سازی همچنین معتقد است که کمتر از 20 درصد واگذاری‌ها به طور مستقیم به مردم انجام شده و بیشتر واگذاری‌ها به سازمان‌های شبه‌دولتی بوده که با روح حاکم بر اصل 44 مغایرت دارد.

وی به نقل از رییس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد که در سال‌های 80 تا 92، 96 هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شده در حالی که دولت یازدهم در شش ماهه نیمه دوم سال 92 حدود 26 هزار میلیارد واگذاری داشته است.

این عضو کمیسیون اصل 44 از تهیه پیش‌نویس لایحه حمایت از تولید ملی با رویکرد اقتصاد مقاومتی توسط وزارت صنعت خبر داد و افزود: پیش‌نویس این لایحه که در جلسه صبح امروز کمیسیون اصل 44 مطرح شد، در 42 ماده تقدیم هیات دولت شده و در آن نحوه مساعدت‌ها، تسهیلات و کمک به بخش تولید گنجانده شده که می‌تواند منجر به پویایی و تحرک‌بخشی به حوزه تولید شود.

انتهای پیام

کد N264992

وبگردی