آفتاب
ظریف در دیدار با وزیر امورخارجه ارمنستان:

ایران همواره آمادگی خود را برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه اعلام کرده است

ایران همواره آمادگی خود را برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه اعلام کرده است

منطقه ما نیاز به درگیری و منازعه ندارد، بلکه آنچه مورد نیاز منطقه است، صلح و ثبات و همکاری‌های اقتصادی است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید براینکه ایران آمادگی خود را برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه همواره اعلام کرده است، بیان کرد: منطقه ما نیاز به درگیری و منازعه ندارد، بلکه آنچه مورد نیاز منطقه است، صلح و ثبات و همکاری‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک خود با ادوارد نعلبندیان که ظهر امروز در وزارت امورخارجه برگزار شد، گفت: ایران و ارمنستان روابطی بسیار مستحکم و دیرینه‌ای دارند که از عمق فرهنگی نیز برخودار است.

وی با اشاره به ارتباط خوب میان ارامنه ایران با سایر هموطنانمان اظهار داشت: روابط ایران و ارمنستان، ‌روابطی مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک میان دو کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مواضع نزدیک دو کشور در عرصه بین‌الملل خاطرنشان کرد: من از حمایت‌های ارمنستان از جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌الملل تشکر می‌کنم.

ظریف در خصوص مذاکرات امروز خود با وزیر امورخارجه ارمنستان اذعان داشت: ما در این دیدار، پیرامون موضوعات مختلف دو جانبه، همکاری‌های سیاسی، پارلمانی و اقتصادی دو کشور صحبت کردیم و راه‌های گسترش آنها را مورد تبادل نظر قرار دادیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: درباره روابط دو جانبه حمل و نقل، انرژی و بانکی صحبت شد و امیدوارم در این موارد شاهد گسترش روابط باشیم.

وی با بیان اینکه در خصوص موضوعات بین‌المللی و از جمله سوریه و اکراین نیز در این دیدار صحبت‌هایی انجام شد، ابراز داشت: در این موارد دو کشور مواضع مشترکی دارند و درباره استفاده از روش‌های صلح‌آمیز در این باره تاکید کردند.

ظریف یادآور شد: ایران همواره امیدوار به گسترش و تثبیت صلح و ثبات در منطقه است و در این باره از هیچ تلاشی هم فروگذار نخواهد کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر اینکه ایران آمادگی خود را برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه همواره اعلام کرده است، بیان کرد: منطقه ما نیاز به درگیری و منازعه ندارد، بلکه آنچه مورد نیاز منطقه است، صلح و ثبات و همکاری‌های اقتصادی است.

کد N264798

وبگردی