آفتاب
ظریف در نشست خبری مشترک با نعلبندیان:

اعلام آمادگی ایران برای کمک به ایجاد صلح و ثبات در منطقه

اعلام آمادگی ایران برای کمک به ایجاد صلح و ثبات در منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به هر موضوعی که بتواند در منطقه صلح و ثبات ایجاد کند، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان که ظهر امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: از اینکه میزبان وزیر خارجه یکی از کشورهای دوست و همسایه در تهران هستیم، بسیار خرسندیم. روابط ایران و ارمنستان بسیار دیرینه و مستحکم است.

وی با اشاره به اینکه روابط دو کشور دارای عمق فرهنگی است، اظهار داشت: ارتباطات بسیار خوب در ایران میان ارامنه به عنوان اقلیت فعال و محترم وجود دارد و روابط دو کشور همواره بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک بوده است و دو کشور در عرصه های بین المللی مواضع نزدیکی دارند.

ظریف گفت: بار دیگر از دولت و وزیر امور خارجه ارمنستان برای حمایت از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی سپاسگزاری می کنم.

وی افزود: در این نشست در خصوص روابط دو جانبه همکاری های سیاسی، پارلمانی، فرهنگی و اقتصادی صحبت کردیم و راه های گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف روابط دو جانبه از جمله حمل و نقل، انرژی و همکاری های بانکی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وزیرامور خارجه تصریح کرد: امیدوارم در همه زمینه ها شاهد گسترش روابط دو جانبه باشیم.

ظریف ادامه داد: در مذاکرات در خصوص وضعیت اوکراین و سوریه نیز صحبت کردیم. پیگیری روش های صلح آمیز برای رسیدن به راه حل مشکلات را مورد تاکید دو طرف بود.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که منطقه ما باید منطقه ای همراه با صلح و دوستی برای همه کشورها باشد و من یکبار دیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک در هر موضوعی که بتواند به صلح و ثبات و همکاری کمک کند، اعلام می کنم.

کد N264781

وبگردی