آفتاب

گزارش رسانه های روسی ازکنترل مناطق دونتسک و لوهانسک توسط جدایی طلبان

گزارش رسانه های روسی ازکنترل مناطق دونتسک و لوهانسک توسط جدایی طلبان

مسکو-ایرنا- گزارش های دریافتی از رسانه های روسی حاکی است که کنترل بسیاری از مناطق استان های دونتسک و لوهانسک در شرق و جنوب اوکراین به دست شبه نظامیان جدایی طلب افتاده است.

رسانه های روسی از جمله روزنامه اینترنتی ˈپیارگازتا ˈ روز دوشنبه گزارش دادند : دولت اوکراین و مقام های این کشور روز گذشته بارها از موفقیت عملیات نظامی و ضد تروریستی در شهرهای جنوب و شرق اوکراین خبر دادند.

دراین گزارش ها به نقل از یک فرمانده شبه نظامیان مخالف دولت اوکراین گفته شده است: کنترل اکثر مناطق استان های دونتسک و لوگانسک از جمله شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک در دست شبه نظامیان و گروه های دفاع مردمی قرار دارد.

به گفته فرمانده شبه نظامیان، ادعاهای مقام های اوکراینی در مورد پیروزی ها در نبردهای استان های جنوب و شرق اوکراین بخشی از جنگ اطلاعاتی است که کی یف علیه ساکنان این مناطق و به منظور تضییع حقوق آنها راه انداخته است.

در گزارش های رسانه های روسی به نقل از فرماندهان شبه نظامیان گفته شده است که گروه های شبه نظامی به مقاومت مسلحانه علیه دولت غیرقانونی اوکراین ادامه می دهند و هیچ دلیلی برای تسلیم شدن در برابر کی یف وجود ندارد.

نیروهای امنیتی اوکراین از اواسط ماه آوریل گذشته تهاجم گسترده ای را به مناطق جنوب و شرق اوکراین با اکثریت جمعیت روس تبار آغاز کردند.

درجریان این عملیات تاکنون دست کم 80 نفر کشته شده و شمار زیادی از دو طرف مجروح شده اند و این عملیات با شرکت واحدهای وزارت کشور و گارد تازه تاسیس ملی ادامه دارد.

سران گروه های شبه نظامی مخالف دولت اوکراین اعلام کرده اند در این عملیات اعضای جنبش تندرو جناح راست هم شرکت دارند.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N264736

وبگردی