آفتاب

رهبر اپوزیسیون پاناما در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد

رهبر اپوزیسیون پاناما در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد

تهران-ایرنا-ˈخوآن کارلوس وارلاˈمعاون رییس جمهوری سابق و ازرهبران اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری پاناما پیروز شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، دیوان انتخابات پاناما پس از شمارش 84/61 درصد آرا ، وارلا را با کسب 19/39 درصد آرا پیروز انتخابات اعلام کرد.

وارلا که پیشتر معاونت رییس جمهوری را برعهده داشت، با پیروزی بر ˈخوسه دومینگو آریاسˈ و ˈخوان کارلوس ناواروˈ که به ترتیب 04/32 و 47/27 درصد آرا را کسب کردند ، جانشین ˈریکاردو مارتینلیˈ رئیس جمهوری کنونی پاناما شد.

ˈاراسمو پینیلاˈ رییس دادگاه انتخابات پاناما در تماس تلفنی با وارلا که از تلویزیون پخش شد، خبر پیروزی وی را اعلام کرد. وارلا در پاسخ این تماس اعلام کرد : امروز پاناما و دمکراسی ما پیروز شد.

وارلا نامزد حزب راست میانه ˈپانامنیستاˈ است که به ˈریکاردو مارتینلیˈ رییس جمهوری سابق پاناما برای پیروزی در انتخابات سال 2009 میلادی و پیش از آن که به رقیب وی تبدیل شود، کمک شایانی کرده بود.

مارتینلی نمی توانست در انتخابات این دوره شرکت کند و حزب حاکم نیز از ˈخوزه دومینگو آریاسˈ وزیر مسکن فعلی حمایت کرده بود.

سومین نامزد این انتخابات ˈخوآن کارلوس ناواروˈ نماینده چپ ها و نامزد حزب ˈسوسیال دمکراتˈ بود که وعده داده بود، مسیر شفاف سازی را در پیش بگیرد تا به اتهامات فساد مالی دولت که مارتینلی با آن رو به رو بود، پایان دهد.

وارلا 50 ساله، زمام امور کشوری را با رشد قابل توجه اقتصادی بر عهده می گیرد. وی باید نظارت بر کانال پاناما را که فعالیت آن به دلیل اختلاف نظرها در مورد هزینه های آن متوقف شده، افزایش دهد.

مردم پاناما روز گذشته (یکشنبه) به پای صندوق های رای رفتند تا رییس جمهوری جدید این کشور و معاونش را انتخاب کنند. همچنین نمایندگان 71 کرسی مجمع ملی، 77 شهردار، 648 نماینده منطقه ای و 20 عضو پارلمان آمریکای مرکزی نیز در انتخابات روز یکشنبه مشخص شدند.

اروپام **1234**9053 ** 1064
کد N264421

وبگردی