آفتاب
دبیر فراکسیون نخبگان مجلس نهم

معلمان محور توسعه فرهنگی هستند

معلمان محور توسعه فرهنگی هستند

شهلا میرگلوبیات گفت: معلمان محور توسعه فرهنگی جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک فرا رسیدن هفته معلم در سخنانی اظهار داشت: معلمان نقش اصلی و محوری را در تربیت انسان‌های مفید و کارآمد جامعه بر عهده دارند و اداره امور کشور در آینده به دست افرادی صورت می‌گیرد که توسط معلمان امروز تربیت و پرورش یافته‌اند.

وی با بیان نقش معلمان در هدایت جامعه که برگرفته از شغل مقدس انبیای الهی است، افزود: تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان توسط معلمان باعث می‌شود که جامعه از آسیب‌های اجتماعی در امان باشد.

وی نقش انبیایی معلمان و مجاهدت‌های خالصانه آنان را سبب‌ساز به کسب رتبه‌بندی‌های بین‌المللی و ملی توسط دانش‌آموزان این شهرستان در عرصه‌های گوناگون علمی دانست و افزود: در سایه تلاش دلسوزانه و مدبرانه معلمان عزیز رشد علمی این شهرستان دو چندان شده است.

دبیر فراکسیون نخبگان مجلس با یادآوری نامگذاری سال جاری در حوزه اقتصاد و فرهنگ بیان کرد: جامعه فرهنگی کشور همواره در عرصه توسعه فرهنگ و اقتصاد پیشتاز بوده‌اند و در راه تحکیم اهداف والای انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیل خود را ایفا کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات پیش روی فرهنگیان کشور گفت: به برکت انقلاب اسلامی معلمین جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و از منزلت اجتماعی خاصی در جامعه برخوردارند اما، برخی مشکلات و مطالباتی دارند که مجلس شورای اسلامی و دولت مجدانه پیگیر برآوردن آنهاست.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با قدردانی از خدمات معلمین پیشکسوت تصریح کرد: معلمین پیشکسوت همچون چراغ‌های فروزانی هستند که می‌توان امروز در امر مقدس تعلیم و تربیت از تجربیات ارزشمند این بزرگواران به نحو احسن بهره‌برداری کرد.

وی در ادامه به انجام ورزش باستانی و لزوم ترویج آن در بین جوانان و نوجوانان پرداخت و اظهار داشت: این ورزش اصیل ایرانی که با الهام از اعتقادات دینی انجام می‌شود علاوه بر پرورش جسم در پرورش روح نیز بسیار تأثیرگذار است.

میرگلوبیات ورزش باستانی را یک ورزش انسان‌ساز توصیف کرد و اظهار داشت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به تعبیر رهبر معظم انقلاب تنها یک ورزش نیست، بلکه نماد فرهنگ و تاریخ است چرا که با صفاتی همانند فروتنی، از خودگذشتگی، مروت، مردانگی، کمک به فقرا و نیازمندان همراه است.

انتهای پیام

کد N264322

وبگردی