آفتاب
رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

افراطیون باید "دلواپس" اقدامات تخریب کننده خودشان باشند

افراطیون باید "دلواپس" اقدامات تخریب کننده خودشان باشند

عقلای مجلس باید به این مسئله ورود کنند و نگذارند این بار نیز رهبری از خودشان برای اقدامات یک عده اقلیت هزینه کنند/کسانی که امروز به خاطر مسائل فرهنگی به دولت یازدهم حمله می کنند باید ببینند در هشت سال حاکمیت خودشان در کشور برای ارتقای فرهنگ دینی،‌فردی و اجتماعی چه کاری انجام داده‌اند.

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: افراطیون بیشتر باید دلواپس تحرکات عجیب و اقدامات تخریب کننده خودشان باشند‏، چراکه دود این حرکتها اول به چشم مردم و بعد به چشم خودشان خواهد رفت.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان معتدل در مقابل تحرکات افراطیون اقدامی نخواهند کرد، گفت: اینکه این اقدامات به پای اصولگرایان نوشته شود یا خیر مهم نیست. در گام‌های رو به جلوی دولت و با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری امروز بحث تامین منافع ملی و آبرروی نظام مطرح است. اصولگرایی نیز باید فدای آرمانهای نظام باشد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال اعتلای نظام هستیم، گفت: حفظ مصالح کشور و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اولویت اول ماست و طرح مسائل اختلافی از سوی نمایندگان رادیکال در خصوص بحث مذاکرات، مهمانی همسر رئیس جمهور و غیره بر این مسئله سایه می‌اندازد.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین خاطرنشان کرد: من واقعا تعجب می‌کنم که این عده دائماً نام « امام خامنه‌ای» را مطرح می‌کنند اما در جهت تقابل با توصیه‌های رهبری در مجلس نطق می‌کنند که این برای کشور ما یک درد است.

وی با تاکید براینکه رئیس مجلس باید با کنترل به موقع اجازه افراطی‌گری در پارلمان را ندهد،گفت: نمایندگان دیگر نیز باید به گونه‌ای این مسئله را مدیریت کنند که در پیشرفت کار خود خللی وارد نشود، هدف افراطیون این است که جریانی که در راستای آرمان‌ها نیست، منکوب کنند برای همین بحث‌های حاشیه‌ای را بزرگ و پررنگ می‌کنند.

رئوفیان با بیان اینکه در دعوای جریان‌ها مصالح نظام گم می‌شود، گفت: در این اختلافات اهداف اصولی کشور بایگانی و فراموش می‌شود در حالیکه نتیجه تحرکات افراطیون چیزی جز سخت‌تر شدن وضعیت کشور نخواهد بود.

این فعال سیاسی با تاکید براینکه اقدامات افراطیون مجلس امنیت ملی را به خطر می‌اندازد، گفت: دستگاه‌هایی که وظیفه حفظ امنیت کشور را دارند، باید ضمن ایجاد فضای امن روانی، اجازه چنین فعالیت‌های تخریب کننده‌ای را ندهند.

وی افزود: جای تاسف است که عده‌ای امروز در مجلس نطقهای آنچنانی می‌کنند و بعد هم فعالان سیاسی را دعوت می‌کنند که تحت عنوان « دلواپسیم» بگویند آنچه در مذاکرات می گذرد، درست نیست و  دیپلمات‌هایی که رهبری آنها را سربازان نظام نامیده‌اند متهم کنند.

رئوفیان ادامه داد: چنین اقداماتی جز دل نگرانی مردم و تکدر خاطر جامعه چیزی در پی نخواهد داشت. این عده بیشتر باید دلواپس تحرکات عجیب و اقدامات تخریب کننده خودشان باشند، چراکه دود این حرکتها اول به چشم مردم و بعد به چشم خودشان خواهد رفت.

وی با بیان اینکه ادامه این حرکت‌ها کار را به جایی می‌برد که رهبری باردیگر وارد شوند، گفت: عقلای مجلس باید به این مسئله ورود کنند و نگذارند این بار نیز رهبری از خودشان برای اقدامات یک عده اقلیت هزینه کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: این عده می‌خواهند کار به جایی برسد که نمایندگان، وارد عمل شوند و مجلس از وظایف اصلی خود باز بماند. اینکه عده ای بخواهند شمشیرهای خود را از غلاف کشیده و آن را حواله گردن دولت کنند نه پسند رهبری و مراجع تقلید و نه مورد قبول نخبگان و آحاد جامعه است.

وی افزود: اقلیتی امروز احساس می کند که از اهداف خود جامانده‌اند برای همین تصور می کنند میتوانند با برخی حرکتها برای خودشان در مجلس آتی جایگاهی در نظر بگیرند در حالی که هشت سال به عنوان مدعی شعار و وعده دادند اما وضع موجود ما کاملا مغایر آن شعارها‌است. سوال من این است که این عده می خواهند با در اختیار گرفتن مجلس لشکرکشی کنند؟

رئوفیان با بیان اینکه مردم از مجلس و خانه ملت توقع دیگری دارند، گفت: طبیعی است که در دور آینده ملت اجازه نمی‌دهد احدی از افراطیونی که امروز در مجلس نطقهای تندی میکند؛کنند وارد مجلس دهم شوند.

رئوفیان با اشاره به مباحث فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: البته من همه اقدامات فرهنگی دولت یازدهم را تایید نمی کنم،  اما جنجال آفرینی‌های امروز پیرامون مسائل فرهنگی نیز پذیرفته نیست دغدغه‌های فرهنگی چیزی نیست که یک شبه ایجاد شده باشد، بنابراین صرفا به یک دستگاه همچون قوه مجریه نیز محدود نمی‌شود.

وی افزود: هر فردی با ید برای ارتقای فرهنگ جامعه از خانواده خود آغاز کند نمی توانیم در داخل زندگی خود ریخت وپاش و اشرافی‌گری کنیم و از سوی دیگر بخواهیم مدیریت جهادی راترویج کنیم.  کسانی که امروز به خاطر مسائل فرهنگی به دولت یازدهم حمله می کنند باید ببینند در هشت سال حاکمیت خودشان در کشور برای ارتقای فرهنگ دینی،‌فردی و اجتماعی چه کاری انجام داده‌اند.

کد N263967

وبگردی