آفتاب

دستگیری یک زن استرالیایی در ارتباط با عملیات تروریستی

دستگیری یک زن استرالیایی در ارتباط با عملیات تروریستی

کوالالامپور – ایرنا – استرالیا اعلام کرد یک زن را که گمان می رود قصد داشت به عملیات تروریست ها در خارج از این کشور کمک کند به همراه چهار فروزندش در فرودگاه سیدنی دستگیر کرده است.

به گزارش ایرنا، شبکه رادیویی ای.بی.سی استرالیا روز دوشنبه گفت این زن به همراه چهار فرزندش عصر روز شنبه در فرودگاه سیدنی و هنگام خروج از استرالیا در یک عملیات ضد تروریستی پلیس بازداشت شد.

پلیس استرالیا بدون ذکر نام این زن و محلی که قرار بود وی به انجا سفر کند، اعلام کرد وی 29 سال دارد و در بریزبن در جنوب سیدنی زندگی می کرده است.

پلیس استرالیا این زن را با سپردن وثیقه از زندان آزاد کرده است و باید دوم ژوئن (14 خرداد) خود را به دادگاهی محلی در سیدنی معرفی کند.

استرالیا پیش از این تایید کرده بود حدود 100 تبعه این کشور در عملیات تروریستی در سوریه نقش دارند و تاکنون چند نفر از آن ها کشته شده اند.

اسنادی که بهمن ماه سال گذشته در رسانه های استرالیا منتشر شد همکاری شهروندان این کشور با تروریست ها در سوریه و بر علیه دولت دمشق را فاش کرد.

در همین حال بهمن ماه سال گذشته یک تروریست محکوم در استرالیا برای پیوستن به صفوف تروریست ها در سوریه از حفره های امنیتی فرودگاه سیدنی به راحتی عبور کرد تا خود را به تروریست ها برساند.

سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا ادغان کرده است که تداوم جنگ داخلی در سوریه امکان گسترش خشونت های اجتماعی به خاک استرالیا را فراهم کرده است.

پلیس استرالیا نیز این تروریست ها را تهدیدی عمده علیه منافع ملی این کشور می داند. دولت استرالیا با همکاری سیستم اطلاعاتی این کشور در حال ضبط گذرنامه افرادی است که سفر مشکوکی به خارج از این کشور داشته اند و از اواسط سال 2012 تا اواسط سال 2013 بیش از 18 گذرنامه را توقیف کرد.

آساق**1611
کد N263923

وبگردی