آفتاب

رئیس جمهوری قرقیزستان خود را با استالین تشبیه کرد

رئیس جمهوری قرقیزستان خود را با استالین تشبیه کرد

دوشنبه ـ ایرنا - الماسبیک آتمبایف رییس جمهوری قرقیزستان خود را با استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق تشبیه کرد و گفت که حاضر است برای آسوده بودن مردم کشورش، حتی از فرزندش هم گذشت کند.

اشاره او به استالین مربوط به واقعه ای است که گفته می شود استالین در دوران جنگ دوم جهانی برای پیروزی ارتش سابق شوروی بر آلمان هیتلری در حالی که فرزندش در اسارت نازی ها بود ، از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی آتمبایف در مراسم افتتاح یک جاده در منطقه ˈکازرمانˈ افزود: شما خوب می دانید ، رهبران دولت ما در گذشته به خاطر فرزندان خود از کشور و مردم هیچگاه کناره گیری نکردند ، بلکه منافع کشور و ملت را از همه چیز بالا و برتر دانستند و برای من نیز سرنوشت کشور از فرزند و خویشاوندان بالاتر است.

ریس جمهوری قرقیزستان گفت: امروز افرادی هستند که می خواهند قرقیزستان را تقسیم کنند و از بین ببرند و نباید بگذاریم به یکپارچگی کشور ما کسی خلل ایجاد کند.

وی با بکار بردن این ضرب المثل که ˈسگ فریاد می کند و کاروان در حرکت استˈ، اظهار داشت : بسیاری می گویند قرقیزستان یک کشور شکست خورده است ، ولی این طور نیست من می دانم ، قرقیزستان آینده خوبی دارد.

آتمبایف که تا پایان دوره ریاست جمهوری اش 3.5 سال دیگر باقی مانده است، پیشتر نیز از آمادگی خود برای کناره گیری از قدرت در پایان این دوره، خبر داد و گفته بود: من آماده ام با پایان دوره خود از میدان کناره گیری کنم. من نه آقایف و نه باقیف (روسای جمهوری قبلی این کشور) هستم که برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری دست به هر کاری زدند.

وی با بیان اینکه انتخابات باید شفاف برگزار شود، گفت: مردم قرقیزستان به چهره های جدید نیاز دارند تا کشور را به سوی رشد و پیشرفت هدایت کنند.

قرقیزستان تاکنون دو بار شاهد انقلابهای رنگی بوده و هم اکنون در میان کشورهای آسیای مرکزی تنها کشوری است که دارای نظام دمکراسی پارلمانی است.

آساق**ه.ص**1663**1577
کد N263755

وبگردی