آفتاب

راه‌چمنی: مخربان دولت به دنبال دستیابی به کرسی‌های مجلس دهم هستند

راه‌چمنی: مخربان دولت به دنبال دستیابی به کرسی‌های مجلس دهم هستند

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به آغاز موج جدیدی از تخریب‌ها علیه دولت، اظهار کرد: مخالفان دولت با هدف پیروزی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی به تخریب دولت و ایجاد یأس در جامعه روی آورده‌اند.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "تخریب‌ها در ذهن مردم اثر عکس خواهد داشت و مردم به موقع جواب تخریب‌کنندگان را خواهند داد"، افزود: مخالفان دولت نسبت به بهره‌گیری از برخی چهره‌های اصلاح‌طلب در دولت حساسیت دارند و نسبت به آن نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند؛ پس با تخریب‌های خود به دنبال مقابله با این امر هستند.

وی افزود: البته این تخریب‌کنندگان برای تقویت روحیه جناح خود نیز دست به تلاش می‌زنند تا اینگونه القا کنند که دولت روحانی پایگاه اجتماعی خود را از دست داده است. در واقع آنها به دنبال بهره‌برداری از انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی هستند تا بتوانند مجلس را در اختیار بگیرند. آنها همچنین به دنبال این هستند که در میان حماسه‌آفرینان 24 خرداد یأس ایجاد کنند تا آنها نسبت به انتخابات مجلس بی‌تفاوت شوند و به صحنه انتخابات نیایند و در نتیجه مخالفان دولت بتوانند به راحتی مجلس را در اختیار بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با تاکید بر اینکه "ایجاد یأس در بین مردم، به کلیت نظام ضربه وارد می‌کند"، تصریح کرد: دولت بخشی از حاکمیت است و اگر دولت تقویت نشود، حاکمیت تضعیف می‌شوند و منافع ملی کشور تأمین نخواهد شد. البته حمایت از دولت به معنای ممنوعیت انتقاد از دولت نیست زیرا به دولت هم اشکالاتی وارد است ولی نقدها باید کارشناسانه، منصفانه،‌ منطقی و با رویکرد ارائه راهکار برای حل مشکلات انجام شود.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت مدت زیادی نیست که مسئولیت را به عهده گرفته است و بسیاری از مشکلات کشور در کوتاه‌مدت حل نمی‌شود زیرا همچنان اثرات قطعنامه‌ها و تحریم‌ها باقی است. در گذشته سیاست خارجی باید با درایت اداره می‌شد تا این تحریم‌ها علیه کشور ما وضع نشود و اکنون نیز باید به این نکته اشاره کرد که جهت‌گیری‌های کلی دولت در جهت کاهش تورم و کاهش نقدینگی، رونق تولید و تنش‌زدایی در سطح روابط بین‌الملل صحیح بوده است.

راه‌چمنی در ادامه تاکید کرد: منتقدان باید نظام را محور قرار دهند و اقداماتی را که موجب تخریب نظام می‌شود، انجام ندهند زیرا ایجاد بی‌اعتمادی در میان مردم، به نظام ضربه می‌زند. رئیس‌جمهور باید مواضع خود را با منطق بیان کند و نباید به حاشیه‌هایی که عده‌ای برای دولت ایجاد می‌کنند، وارد شود زیرا مردم خود تشخیص می‌دهند که هدف مخربان دولت چیست.

وی در پایان با بیان اینکه "ورود رئیس‌جمهور به حاشیه‌سازی‌های به مصلحت نیست"، خاطرنشان کرد: دولت باید از ظرفیت فعالان و احزاب سیاسی و همچنین رسانه‌های حامی خود در جهت روشنگری در جامعه استفاده کند. ورود دولت به حاشیه‌ها دردی را از مردم دعوا نمی‌کند.

کد N263570

وبگردی