آفتاب
خبرگزاری فرانسه:

هواداران روسیه در اوکراین به ساختمان پلیس حمله کردند

هواداران روسیه در اوکراین به ساختمان پلیس حمله کردند

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه گزارش داد: حدود سه هزار نفر از هواداران روسیه به اداره پلیس در شهر بندری ˈاودسا ˈ اوکراین حمله کردند.

این منبع اضافه کرد: حمله کنندگان خواهان آزادی افراد دستگیر شده در روزهای گذشته هستند.

درگیری ها در شهر بندری ˈاودساˈ در اوکراین طی دو روز گذشته، 42 کشته بر جای گذاشته است.

آلکساندر تورشین معاون شورای فدراسیون (مجلس علیای پارلمان روسیه) خواستار تحقیقات بین المللی در مورد حادثه خونین آتش سوزی در بندر اودسا شد که توسط افراط گرایان برپا و در جریان آن دهها نفر کشته و مجروح شدند.

تورشین روز شنبه به خبرگزاری روسی اینترفاکس گفته بود، آنچه که در شهر اودسا رخ داد جنایت رژیم اوکراین علیه مردم این کشور و جنایت ضدبشری بود.

وی افزود: باید کمیسیون مستقلی تشکیل و نمایندگانی از کشورهایی که درگیر مناقشه اوکراین نشده اند در قالب آن به تحقیق در مورد این حادثه بپردازند.

روز جمعه صدها نفر از روس های مخالف حکومت اوکراین با ملی گرایان تندرو، هواداران حکومت اوکراین و طرفداران یک تیم فوتبال در اودسا درگیر شده و روس ها به ساختمان اتحادیه کارگری پناه بردند اما افراط گرایان این ساختمان را به آتش کشیده و 38 نفر از افراد محبوس در آن کشته و 50 نفر دیگر مصدوم شدند.

در مجموع در درگیری های روز گذشته اودسا 42 نفر کشته و بیش از 170 نفر مصدوم و روانه بیمارستان شدند. در اودسا در این ارتباط سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

مترجمام**9163**5981
کد N263305

وبگردی