آفتاب

بروجردی: تحریم ها هیچگاه نمی تواند خللی در اراده پولادین ملت ایران کند

بروجردی: تحریم ها هیچگاه نمی تواند خللی در اراده پولادین ملت ایران کند

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با سناتور «اتئوره روزاتو» رییس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران در مجلس سنای ایتالیا گفت: تحریم های اروپا و آمریکا هیچ گاه نمی تواند در اراده پولادین ملت بزرگ ایران خللی ایجاد کند.

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، «علاءالدین بروجردی» امروز (یکشنبه) در دیدار با سناتور «اتئوره روزاتو» با اشاره به سابقه تاریخی و مثبت مراودات دوستانه دو کشور بر لزوم افزایش هرچه بیشتر سطح مناسبات فیمابین تأکید کرد.

وی اظهار داشت: ظرفیت های بسیار خوبی در دو کشور برای توسعه مناسبات فیمابین وجود دارد که همکاری مجالس ایران و ایتالیا نقش موثری در فعال کردن آنها خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تحریم های اروپا و آمریکا هیچ گاه نمی تواند در اراده پولادین ملت بزرگ ایران خللی ایجاد کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره برگزاری انتخابات آینده سوریه، آن را گام مهمی برای برقراری امنیت و آرامش در این کشور دانست و خاطرنشان کرد: مردم سوریه حق تصمیم گیری برای تعیین سرنوشت خود را دارند.

بروجردی در ادامه با بیان اینکه گروهک تروریستی منافقین مسوول کشتار 16 هزار نفر از مردم بیگناه ایران است، تصریح کرد: اقدام برخی از کشورهای اروپایی در حمایت از این گروهک تروریستی با هیچ کدام از اصول دموکراتیک همخوانی ندارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خواستار افزایش دیدارهای میان مسوولان پارلمانی و مردم دو کشور شد.

سناتور «اتئوره روزاتو» رییس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران در مجلس سنای ایتالیا نیز در این دیدار ایران را کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه و جهان خواند و گفت: گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران با هدف کمک به گسترش هرچه بیشتر ارتباطات و همکاری های دو کشور به ایران سفر کرده است.

وی اضافه کرد: ارتباطات پارلمانی در شناخت ظرفیت های دو کشور و ایجاد تفاهم متقابل به منظور توسعه مناسبات نقش مهمی دارد که باید حداکثر استفاده را از آن کرد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران در این دیدار از تمایل دولت و پارلمان ایتالیا برای گسترش مناسبات ایران در عرصه های مورد علاقه دو طرف خبر داد.

سیام**9103**1572
کد N263246

وبگردی