آفتاب
/در حال تکمیل/

انصاری: مذاکره‌کنندگان در حال مبارزه با تحمیل‌کنندگان تحریم‌های ظالمانه هستند

انصاری: مذاکره‌کنندگان در حال مبارزه با تحمیل‌کنندگان تحریم‌های ظالمانه هستند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: امروز مردان عرصه دیپلماسی با توجه به سه اصل حکمت، عزت، مصلحت و سیاست‌های کلانی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و نیز با تدبیر رئیس‌جمهور و فرماندهی قوی‌ترین دیپلمات کشور در حال مبارزه با تحمیل‌کنندگان تحریم‌های ظالمانه هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جمع فرهنگیان شهرستان شهریار، از تیم دیپلماسی کشور و سیاست خارجی دولت دفاع کرد و با بیان اینکه "آنها (تیم مذاکره‌کننده ایران) در حال مبارزه و مذاکراتی نفس‌گیر و سخت هستند و در این مذاکرات دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرده‌اند"، افزود: خوشبختانه گام اول در مذاکرات با موفقیت برداشته و دیوار تحریم‌ها از جمله در مورد تحریم دارو و قطعات هواپیمایی، شکسته شد و بخشی از دارایی‌های این ملت در حال بازگشت است.

وی در ادامه صحبت‌های خود، منتقدان و مخالفان دولت را به رعایت انصاف دعوت کرد و گفت: امسال، سال فرهنگ است و زیربنای هر فرهنگ فاخری اخلاق است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خطاب به منتقدان و رسانه‌های منتقد دولت نیز تاکید کرد: نقد کنید، ولی در نقدهایتان انصاف را نیز رعایت کنید.

انصاری با اشاره به تعامل مثبت دولت و مجلس و تشکر از رئیس و هیأت رئیسه مجلس و فراکسیون‌های اقلیت و اکثریت آن، گفت: من فکر می‌کنم در مجلس زیبنده نیست که حتی یک نفر فراتر از انصاف سخن بگوید و فشار بیاورد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات کشور بویژه در عرصه اقتصادی اشاره کرد و افزود: با وجود تمام مشکلات، دولت قوی و امیدوار وارد صحنه شده است و دولت و نظام به این جمع‌بندی رسیده است که اولویت اصلی کشور ساماندهی اقتصاد کشور بر اساس اقتصاد مقاومتی است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی و تاکید آن بر درون‌زا بودن و تکیه بر توانمندی‌های داخلی، تصریح کرد: البته در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر برون‌نگر بودن نیز تاکید شده و ما نمی‌توانیم جزیره‌ای جداگانه باشیم. ما باید نگاه برون‌گرا داشته و با اقتصاد جهانی تعامل داشته باشیم.

انصاری همچنین به هزینه‌های ظالمانه‌ای که تحریم‌ها به ملت ایران تحمیل کرده است، اشاره کرد و گفت: این ملت شایسته این تحریم‌ها نیست و باید از این شرایط عبور کنیم.

ادامه دارد...

کد N262502

وبگردی