آفتاب

شوهانی:متوقف ماندن تغییر وضعیت کارکنان پیمانی و رسمی به نفع دولت نیست

شوهانی:متوقف ماندن تغییر وضعیت کارکنان پیمانی و رسمی به نفع دولت نیست

نماینده مردم ایلام خواهان ایجاد عدالت در راستای تساوی حقوق و دستمزدهای فرهنگیان شد و خطاب به دولت گفت:متوقف ماندن تغییر وضعیت کارکنان پیمانی و رسمی به سود دولت نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)احمد شوهانی نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: از وزیر انتظار می‌رود در جهت ارتقای جایگاه مادی و معنوی این قشر دلسوز یعنی معلمان تلاش کند.حقوق و دستمزد فرهنگیان در مقایسه با بسیاری از کارکنان دولتی در سطح پایینی قرار دارد و عدالت ایجاب می‌کند وزیر در راستای تساوی حقوق و دستمزدها اقداماتی انجام دهد.

وی با اشاره به دستورالعمل وزارت آموزش در سال 87 ، که برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر مبلغی به‌عنوان حق همترازی معادل 80 درصد عناوین دانشگاهی و استادی در نظر گرفته شده است، گفت:متاسفانه این موضوع عملیاتی نشده است، لذا از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم این دستورالعمل را اجرایی کند.

شوهانی خطاب به وزیر نفت خواهان گازرسانی به روستاهای محروم ایلام شد و خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم استان ایلام بی‌صبرانه در انتظار تشریف‌فرمایی شما و هیات وزیران به این استان هستند. شاه‌بیت خواسته‌های مردم استان ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی است؛ با توجه به ظرفیت‌های خوب این استان، 405 کیلومتری مرز با عراق و صحبت برون‌رفت از محرومیت استان خواهشمندیم تا با خواسته‌های مردم موافقت کنید.

نماینده ایلام همچنین خواهان اقدام وزیر کشاورزی در مورد جذب ناظران بخش کشاورزی شد و در پایان اظهار کرد: در خصوص تبعات اجتماعی متوقف ماندن تغییر وضعیت کارکنان پیمانی و رسمی مشمول بند 2 ماده 57 قانون برنامه پنجم توسعه هشدار می‌دهم. چنین سیاست‌هایی به سود دولت نیست و تصمیم‌گیران بدانند تداوم چنین وضعیتی باعث تضعیف جایگاه اجتماعی دولت می‌شود، بنابراین درخواست داریم درخصوص این تصمیم تجدیدنظر شود.

انتهای پیام

کد N262421

وبگردی