آفتاب

تاکید مبلغی بر تشکیل خانواده زبان‌های اسلامی

تاکید مبلغی بر تشکیل خانواده زبان‌های اسلامی

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بر ضرورت تشکیل خانواده زبان‌های اسلامی برای معرفی معارف ناب الهی و اسلامی به جهان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بر ضرورت تشکیل خانواده زبان‌های اسلامی برای معرفی معارف ناب الهی و اسلامی به جهان تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام احمد مبلغی در کنفرانس بین‌المللی "زبان عربی" در جمع علمای کشورهای اسلامی با تاکید بر تشکیل خانواده بزرگ زبان‌های اسلامی متشکل از زبان‌های "فارسی، عربی، ترکی و اردو" گفت: ما باید در راستای جهانی شدن اقدام به تشکیل خانواده بزرگ زبان‌های اسلامی خصوصا زبان فارسی و عربی جهت معرفی معارف ناب اسلامی به جهان کنیم.

وی افزود: این زبان‌ها در صورت استفاده از فرصت‌های شرایط رو به سمت جهانی شدن، می‌توانند، امر تبادل قابلیت‌ها، امکانات و مفاهیم را فی مابین خود جهت معرفی هر چه بیشتر اسلام تاب دنبال کنند.

مبلغی اظهار کرد: در صورت عدم پوشش برای جهانی سازی زبان عربی و فارسی و زبان‌های دیگر اسلامی، این زبان‌ها رفته رفته به سمت انزوا خواهند رفت.

وی ادامه داد: زبان عربی و فارسی قابلیت‌های مفهومی و واژگانی بسیار بالایی برای پوشش دادن به حوزه‌های جدید را دارا هستند، طبیعتا اگر با برنامه‌ریزی دقیق به سمت طرح این زبان‌ها به صورت زنده و پویا حرکت نکنیم رفته رفته غبار انزوا بر روی آنها خواهد نشست.

همچنین در نشستی مشترک حجت‌الاسلام احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و حسن الشلوی رئیس جامعه الاسلامیه لبنان بر همکاری و تعامل دوجانبه میان این دو دانشگاه تاکید کردند.

مبلغی گفت: در این نشست مقرر شد تا در ارتباط با مسائل نو و جدید مربوط به مناسبات جهان اسلام، دانش‌های اسلامی را در قبال امت اسلامی و ایجاد مناسبات درست میان آنها، به سمت تبدیل شدن به دانش‌های مسئول، پاسخگو و تولید کننده معرفت سوق دهیم.

وی با بیان این‌که «یکی از آن عرصه‌های مهم مربوط به جهان اسلام، همزیستی اسلامی است» افزود: دانش‌های اسلامی می‌توانند نوعی از مدل همزیستی فعال میان امت اسلامی را برقرار و یا مطرح و محقق کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست تفاهم شد که یک سمینار علمی بین دو دانشگاه (جامعه الاسلامیه لبنان و دانشگاه مذاهب اسلامی) برگزار شود و تجربیات علمی مشترک نیز در قالب ایجاد مجله‌ای مشترک با نگاه به نیازهای امت اسلامی نیز منتشر کنند.

انتهای پیام

کد N262100

وبگردی