آفتاب

عقب‌نشینی ارتش بولیوی از طرح اخراج 430 نظامی

عقب‌نشینی ارتش بولیوی از طرح اخراج 430 نظامی

فرماندهی ارتش بولیوی برای آرام کردن اعتراضات نظامیان خود اعلام کرد که طبق اعلام پیشین عمل نخواهد کرد و چهارصد از درجه‌دارها اخراج نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس ارتش بولیوی در حالی این اظهارات را بیان کرد که شب پیش از آن اعتراضات خشونت‌آمیزی در لاپاز رخ داد. وی با این حال همه 700 افسر درجه‌داری را که اعلام شده بود اخراج خواهند شد در این دسته قرار نداد.

پس از انتشار این خبر ساندرا لوپز، رهبر گروه زنان افسران درجه‌دار ارتش بولیوی بدون ارائه جزئیات گفت: ما اعتراضات خود را از هفته آینده تشدید خواهیم کرد.

خویشاوندان درجه‌داران ارتش بولیوی روز جمعه تلاش کردند تا با رد شدن از موانع به مقرهای نیروهای مسلح در لاپاز نزدیک شوند که با مقاومت پلیس و شلیک گازهای اشک‌آور روبرو شدند. پس از آن در تاریخ 22 آوریل صدها گروهبان ارتش با یونیفورم‌های خود در مرکز لاپاز نسبت به اخراج چهار تن از افسران درجه‌دار و همچنین تبعیض نژادی در ارتش بولیوی دست به اعتراض زدند.

هر چند ارتش بولیوی در واکنش به این اعتراضات اعلام کرده بود که 700 افسر درجه‌دار دیگر را نیز اخراج خواهد کرد اما موفق به آرام کردن اعتراضات نشد.

در همین راستا، فرمانده نیروهای مسلح بولیوی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که 430 تن از این نیروهای اعلام شده اخراج نخواهند شد. طبق این اظهارات 270 تن از نظامیان معترض اخراج خواهند شد.

افسرهای درجه‌دار ارتش بولیوی می‌گویند که به دلیل تبعیض نژادی ارتقا درجه آن‌ها تنها به گروهبانی محدود می‌شود.

انتهای پیام

کد N262009

وبگردی