آفتاب

11 مظنون القاعده به اتهام مفقود شدن هواپیمای مالزیایی بازداشت شدند

11 مظنون القاعده به اتهام مفقود شدن هواپیمای مالزیایی بازداشت شدند

رسانه ها از بازداشت 11 فرد مرتبط با القاعده به اتهام دست داشتن در هواپیمای مفقود شده مالزیایی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیلی میل از بازداشت 11 فرد مرتبط با القاعده و اعضای یک گروه تازه تاسیس خشونت طلب در کوالالامپور به اتهام دست داشتن در مفقود شدن هواپیمای پرواز شماره 370 خطوط هوایی مالزی و بازجویی از این افراد به درخواست اف بی آی و ام آی 6 خبر داد.

یک افسر واحد ویژه دایره ضدتروریسم مالزی نیز با اشاره به افزایش گمانه زنی ها درباره احتمال تروریستی بودن این حادثه گفت احتمال اینکه این افراد هواپیما را از مسیر خود منحرف کرده باشند، همچنان بسیار زیاد است و بازرسان بین‌ المللی خواستار گزارشی جامع در مورد این گروه تروریستی تازه‌ تاسیس هستند.

دیلی‌ میل در گزارشی با استناد به اظهارات مقاماتی که در زمینه یافتن هواپیمای مفقود شده مالزیایی تلاش می‌کنند، نوشت عملیات جستجو در این زمینه یک سال به طول می انجامد.

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا نیز با اشاره به شکست تلاشها در هوا، سطح زمین و زیر آب برای یافتن لاشه پرواز ناپدیدشده ام.اچ 370، هزینه عملیات جدید جستجو برای هواپیمای ناپدیدشده مالزی را که درآن از پیمانکاران تجاری استفاده شده و تحقیقات شامل جستجو در سطح اقیانوس در بعد وسیع تر می شود، 60 میلیون دلار تخمین زده است.

مقامات مالزی و استرالیا اعلام کردند احتمال می رود جستجوها در جنوب اقیانوس هند برای یافتن هواپیما سالها به طول انجامد و باید دایره جستجو را گسترده تر کرد.

به نوشته رویترز، در همین حال یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت عملیات جستجو برای هواپیمای ناپدید شده خط هوایی مالزی چندین سال زمان می برد.

کد N261992

وبگردی