آفتاب

"اعصای سحرآمیز" عبدالفتاح سیسی برای حل مشکلات مصر!

"اعصای سحرآمیز" عبدالفتاح سیسی برای حل مشکلات مصر!

عبدالفتاح سیسی اعلام کرد که تمایلی به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نداشت بلکه درخواست مردم وی را برای نامزدی در انتخابات ترغیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در دیدار با اصحاب رسانه در مصر اعلام کرد محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده این کشور تا 30 ژوئن فرصت داشت تا مجددا مشروعیت خود را به دست آورد و یک بار دیگر خود را به مردم نشان دهد و آبرویش در برابر طرفدارانش حفظ کند.

وی گفت: من به حامیان مرسی می‌گویم که در روز قیامت در برابر خداوند علیه آنچه درباره من گفته می‌شود شکایت خواهم کرد، چرا که من به مرسی قبل از 30 ژوئن گفتم که کشور وارد یک بیراهه شده است و باید اختلافات سیاسی حل شود. من نهایت تلاش خود را برای نجات مصر در زمان حکومت مرسی انجام دادم. تعداد کسانی که در 30 ژوئن به خیابان‌ها آمدند بی‌نظیر بود و تا آن روز این تعداد جمعیت در جهان برای تظاهرات به خیابان‌ها نیامده بودند.

وزیر دفاع سابق مصر افزود: حمایت از اراده ملت مصر همان حمایت از اراده ملی است و مردم زمانی که درخواستی بکنند باید فورا پاسخ داده شود و اقداماتی که من کردم تنها پاسخی به خواسته آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: من در ارتش جایگاه بسیار خوبی داشتم تمامی اعضای نیروهای مسلح سیسی را دوست داشتند اما مسئولیت من را به نامزدی واداشت که در جهت پاسخ به درخواست ملت مصر بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر تاکید کرد: هیچ‌کس جز وزیر دفاع از قدرت ارتش در کشور اطلاع ندارد و ما هرگز اجازه اذیت ملت مصر را نمی‌دهیم مگر زمانی که تمام اعضای ارتش مصر کشته شده باشند و این هرگز اتفاق نخواهد افتاد یعنی تا زمانی که ارتش باشد ملت مصر در امنیت خواهد بود.

عبدالفتاح سیسی افزود: دیدارهایی را با جریان‌های مختلف داشته‌ام و هر جریانی خود را در مسیر درست می‌داند و کشور در صورتی که سقوط کند هرگز دوباره احیا نخواهد شد و ادامه اوضاع کنونی به این منوال آینده خوبی را برای مصر به ارمغان نمی‌آورد.

وی گفت: به هیچ کس چه در داخل و چه در خارج از کشور وابسته نیستم و فقط به خدا و مصری‌ها تکیه کرده‌ام.

سیسی بر ارتباط بین ریاست جمهوری، رسانه‌ها و سازمان‌های دولتی در مصر تاکید کرد و افزود: باید برای مشکلات مصر در مرحله آینده راه‌حل‌های مناسبی یافت و من اعصای سحرآمیز دارم که همان اراده مصری‌ها است که می‌تواند غیرممکن را ممکن کند.

سیسی تاکید کرد: مشکل مصر از آنجا آغاز شد که رهبران دینی با پیشینه افراط‌ گرایی سعی داشتند که بر کشور حکومت کنند و این رهبران بدون اینکه مسئولیت‌شان را بدانند عمل کردند و هیچ گونه استراتژی مناسبی برای ساخت کشور نداشتند. یعنی دیدگاه و عملکرد دینی جدا از واقعیت علت مشکل مصر است.

انتهای پیام

کد N261781

وبگردی