آفتاب

کمیسیون انتخابات عراق از ادامه شمارش آرا خبر داد

کمیسیون انتخابات عراق از ادامه شمارش آرا خبر داد

در پی پایان انتخابات سراسری عراق، آخرین اخبار در زمینه انتخابات تنها محدود به ادامه شمارش آرا و نظارت هیات سازمان ملل بر روند شمارش آرا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، مدیر مرکز اصلی شمارش آرا در بصره اعلام کرد که صندوق‌های رای از کمیته‌های مختلف در مناطق وابسته به بصره به مرکز اصلی منتقل شده است و شمارش آرا تحت نظارت ناظران سازمان ملل ادامه دارد.

وی گفت: ناظران از احزاب مختلف و فراکسیون‌های سیاسی مختلف نیز بر شمارش آرا و اعلام نتایج نظارت دارند.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در این راستا اعلام کرد که آمارهای اعلام شده در زمینه نتایج انتخابات از سوی برخی رسانه‌های عراقی صحت ندارد.

مغداد شریفی، رئیس حوزه انتخاباتی در کمیسیون عراقی انتخابات اعلام کرد که آمارهای اعلام شده از سوی رسانه‌ها و برخی شخصیت‌های سیاسی دقیق نبوده و نادرست است و هنوز هیچ نتیجه رسمی‌ای اعلام نشده است.

وی از تمامی فراکسیون‌ها و تمامی نامزدها خواست منتظر اعلام نتایج رسمی باقی بمانند و به شایعه‌ها اعتماد نکنند. شریفی همچنین اخبار منتشر شده درباره اینکه ائتلاف نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق به یک میلیون رأی دست یافته، تکذیب کرد.

وی همچنین افزود: میزان دقیق مشارکت مردم در انتخابات حدود 62 درصد بوده است.

از سوی دیگر ایاد علاوی، رئیس فهرست العراقیه اعلام کرد: مراحل برگزاری انتخابات پارلمانی درست نبوده است. بسیاری عراقی‌ها در خارج از کشور نتوانستند به نامزدهای فهرست العراقیه رای بدهند.

انتهای پیام

کد N261720

وبگردی