آفتاب

تیموشنکو: شمارش معکوس برای پایان حکومت پوتین آغاز شده است

تیموشنکو: شمارش معکوس برای پایان حکومت پوتین آغاز شده است

تهران- ایرنا - یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین گفت: شمارش معکوس برای پایان حکومت پوتین آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، تیموشنکو در گفت وگوی اختصاصی با بخش فرانسوی شبکه خبری یورو نیوز افزود: امکان ندارد در اوکراین جنگ داخلی شود زیرا حملات نظامی پوتین در شرق و جنوب اوکراین از سوی مردم این مناطق مورد استقبال قرار نگرفته است و تنها 18 درصد از ساکنان ˈ دانستکˈ، ˈ لوهانسنگ و ˈ خارکیفˈ معقتدند باید از اوکراین جدا شده و به فدراسیون روسیه بپیوندند.

نخست وزیر سابق اوکراین که به مدت سه سال در زندان بود، ادامه داد: تعداد اندک از اوکراینی ها خواستار جدایی هستند که در نتیجه باید گفت که جدایی خواهی مطرح نیست.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری اوکراین در ادامه اظهارداشت: فکر می کنم جهان مدت هاست متوجه این موضوع شده که در خاک فدراسیون روسیه یک رژیم اقتداگرا با یک اقتصاد بسته و روند بیماری که گسترش می یابد، ایجاد شده است.

وی افزود: جهان امروز از خود می پرسد، چگونه این شرایط به حال عادی بازمی گردد؟ پوتین شخصا این شرایط را برای جهان ایجاد کرده است تا رژیم حاکم بر روسیه را به سادگی تخریب و منهدم کند؛ رژیمی که صلح جهان را تهدید می کند.

تیموشنکو با بیان اینکه ˈکریمه و اوکراین به نوعی دامی بود که پوتین در آن افتاده استˈ، ادامه داد: فکر می کنم شمارش معکوس برای پایان رژیم پوتین آغاز شده است.

مترجمام**1502** 2023
کد N261288

وبگردی