آفتاب

مسکو: کی‌یف و غرب درباره اتفاقات جنوب‌شرق اوکراین دروغ می‌گویند

مسکو: کی‌یف و غرب درباره اتفاقات جنوب‌شرق اوکراین دروغ می‌گویند

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، تلاش‌های مشترک روس‌ها و اقدام غرب به طور هم‌زمان در کنار یکدیگر می‌تواند مانع بالا گرفتن بحران در اوکراین شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، گریگوری کاراسین، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مردم در سراسر دنیا این مساله را می‌دانند که کی‌یف و هم‌پیمانان غربی‌اش در مورد رویدادها در جنوب شرق اوکراین و اودسا دروغ می‌گویند.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از رویدادهای فاجعه‌بار در اودسا، اسلاویناسک و کراماتورسک مردم هم در روسیه و هم در غرب از این میزان خشونت به وحشت آمدند. زمان آن فرا رسیده که اقدامی همه‌جانبه برای جلوگیری از اقدامات جنون‌آمیز بیشتر صورت گیرد تا از ادامه فاجعه جلوگیری شود.

کاراسین اظهار کرد: این رویدادها اظهارات رهبران غرب در ژانویه و فوریه را به ما یادآوری می‌کند که از یانوکوویچ خواستند علیه شهروندان از خشونت استفاده نکند.

وی تصریح کرد: سیاستمداران اوکراینی ارزیابی‌های وحشیانه‌ای از رویدادهای اودسا داشتند و به خصوص تیموشنکو که در مواردی تظاهرکنندگان را جزو مردم نمی‌داند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که با توجه به شرایط کنونی اوکراین امکان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور محل تردید است.

انتهای پیام

کد N261287

وبگردی