آفتاب

حضور مزدوران لهستانی و حوزه بالتیک در کنار ارتش اوکراین

حضور مزدوران لهستانی و حوزه بالتیک در کنار ارتش اوکراین

تهران - ایرنا - یک مقام نزدیک به وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که اتباع لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی گذرنامه های اوکراینی دریافت کرده اند تا در کنار نیروهای ارتش اوکراین در مقابل شبه نظامیان جدایی طلب هوادار روسیه قرار بگیرند.

به گزارش بخش فرانسوی خبرگزاری ریانووستی، این نیروها برای شرکت در جنگ علیه جدایی طلبان در شرق اوکراین به منطقه اعزام خواهند شد.

یکی از مخاطبان که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری ریانووستی گفت: ˈ آرسن آواکفˈ وزیر کشور و ˈ والتین نالوکونچکوˈ مدیر بخش امنیتی اوکراین 29 آوریل گذشته ( 9 اردیبهشت ) بخشنامه ای صادر کردند که براساس آن گذرنامه 300 شهروند لهستانی و کشورهای حزوه بالتیک برای حضور در کنار ارتش اوکراین آماده شود.

بنابر این گزارش، شهروندان این کشورها بعداز اعزام در قالب فرماندهان جنگی و یا مشاوران یگان های نظامی ارتش اوکراین برای جنگ علیه شبه نظامیان جدایی طلب هوادار روسیه در شرق اوکراین فعالیت خواهند کرد.

اعزام این نیروها در حالی صورت می گیرد که شبه نظامیان جدایی طلب شرق اوکراین بسیاری از ساختمان های دولتی را در کنترل خود گرفته اند و مردم این مناطق نیز خود را برای مقابله با ارتش اوکراین آماده می کنند.

مترجمام**1502** 3404
کد N261226

وبگردی