آفتاب

آمریکا از شناسایی یک مورد بیماری ˈکروناˈ در این کشور خبر داد

آمریکا از شناسایی یک مورد بیماری ˈکروناˈ در این کشور خبر داد

تهران - ایرنا - همزمان با افزایش نگرانی از شیوع بیماری ˈکروناˈ در عربستان سعودی، مقامات آمریکایی نیز از شناسایی یک مورد از این بیماری در این کشور خبر دادند.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، مقامات آمریکایی جمعه گذشته اعلام کردند که فرد مبتلا به ویروس ˈکروناˈ اخیرا از عربستان سعودی وارد خاک آمریکا شده است.

وزارت بهداشت عربستان نیز امروز (یکشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که ویروس ˈکروناˈ جان 2 نفر را در این کشور گرفت و شمار تلفات این ویروس در عربستان تاکنون به 109 تن رسیده است.

در بیانیه وزارت بهداشت عربستان همچنین آمده است که طی 3 روز گذشته نیز 35 مورد ابتلا به این بیماری تشخیص داده شده است.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت عربستان ویروس ˈ کرونا ˈ از سال 2012 میلادی تاکنون در این کشور جان 396 نفر را گرفته است.

مصر نیز اعلام کرد که نخستین مورد از ابتلا به بیماری کرونا را در فردی شناسایی کرده که مدتی در عربستان سعودی بسر برده است.

بیماری کرونا در عربستان که 2 سال پیش شناسایی شد، از اول ماه آوریل (12 فروردین ماه) بیش از دو برابر شده، اما آمار کلی مرگ و میر ناشی از این بیماری، به نسبت رشد کندتری داشته است.

بیماری کرونا که سندرم تنفسی خاورمیانه است، باعث تب، سرفه، تنگی نفس و ذات الریه می شود.

با این حال، این بیماری به آسانی سرایت نمی کند و از این رو، سازمان بهداشت جهانی محدودیت هایی را برای مسافرت به عربستان سعودی وضع نکرده است.

گرچه شتر به عنوان منبع اصلی این ویروس شناخته شده، ولی هنوز عامل اصلی ویروس بیماری کرونا و راههای مبارزه با آن در پرده ای از ابهام قرار دارد.

مترجمام**1502**1597
کد N261191

وبگردی