آفتاب

برژینسکی: دولت اوباما سلاح در اختیار اوکراین قرار دهد

برژینسکی: دولت اوباما سلاح در اختیار اوکراین قرار دهد

تهران-ایرنا- مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در دولت جیمی کارتر از دولت باراک اوباما خواست تا به اوکراین برای انجام عملیات های نظامی در داخل شهرهای این کشور تسلیحات نظامی بدهد.

به گزارش پایگاه خبری صدای روسیه، ˈزبیگنیو برژینسکیˈ در مقاله ای در نشریه پولتیکو نوشت: اوکراینی ها زمانی می جنگند که تصور کنند از سوی غرب کمک هایی دریافت می کنند به ویژه اینکه این کمک ها به شکل تسلیحات لازم برای دفاع موفق از شهرهای این کشور باشد.

این مقام ارشد اسبق آمریکا در این مقاله خود بار دیگر اعلام کرد که روسیه یک تهدید برای اوکراین محسوب می شود و اینکه تامین سلاح برای اوکراینی ها از نظر وی می تواند تضمین دهنده پیروزی برای اوکراینی ها باشد.

برژینسکی یادآورشد: برای اینکه اوکراینی ها بتوانند از شهرهای خود دفاع کنند، به تسلیحات ضد تانک و تسلیحات دیگر نیاز دارند.

وی از باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا خواست در مورد مساله بحران اوکراین به دنبال جلب حمایت مردم عادی آمریکا باشد. وی نوشت: اوباما باید مردم آمریکا را نسبت به این مساله مهم( بحران اوکراین) متقاعد کند.

مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا همچنین از اعمال تحریم ها علیه روسیه حمایت کرد.

از زمان سرنگونی دولت ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری سابق اوکراین، دولت واشنگتن از دولت موقت کی یف حمایت کرده و اعلام کرده به این کشور کمک های غیرتسلیحاتی از جمله مواد غذایی، دارو و تجهیرات ارتباطی ارائه می کند. باراک اوباما پیشتر اعلام کرده بود که وی قصد ندارد به اوکراین تسلیحات نظامی بدهد.

روسیه معتقد است که مقام های فعلی اوکراین در نتیجه حوادثی به روی کار آمده اند که نشانه هایی از کودتاست.

مترجمام**9234**1010
کد N260991

وبگردی