آفتاب

طرفداران روسیه در اوکراین ناظران اتحادیه اروپا را آزاد کردند

طرفداران روسیه در اوکراین ناظران اتحادیه اروپا را آزاد کردند

سازمان امنیت و همکاری اروپا از آزادی ناظران خود که توسط طرفداران روسیه در شرق اوکراین به گروگان گرفته شده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دی پرسه، ناظران شورای امنیت و همکاری اروپا (OSZE) یک هفته پس از دستگیری توسط طرفداران روسیه در شرق اوکراین، آزاد شدند. دفتر OSZE در وین امروز با تایید این مطلب ملیت افراد آزاد شده را آلمانی، دانمارکی، لهستانی و اهل جمهوری چک اعلام کرد.

"اکسل اشنایدر" سخنگوی ناظران اروپایی پس از آزادی به خبرنگار روزنامه بیلد آلمان گفت این گروه 7 نفره امروز شنبه به همراه "ولادیمیر لوکین" فرستاده ویژه روسیه، شهر اسلاویانسک را ترک می کنند. همچنین دولت روسیه آزادی ناظران OSZE را تایید کرد.

لوکین در گفتگو با خبرگزاری ریانوستی گفت: نیروهای دفاع مردمی تمام 12 نفری را که نامشان در فهرست ما بود، آزاد کردند. وی در این گفتگو از عزیمت خود به مقر مخالفان دولت اوکراین برای تحویل گرفتن این افراد خبر داد.

گفتنی است ناظران نظامی اروپایی روز بیست و پنجم آوریل در حین بازدید از مناطق بحرانی شرق اوکراین، توسط مخالفان مسلح کی یف دستگیر شدند. پیشتر یک عضو سوئدی این گروه به دلیل وضعیت وخیم جسمانی آزاد شده بود.

کد N260988

وبگردی