آفتاب
یک استاد حوزه:

مهمترین وظیفه یک عالم دینی مبارزه با بدعت‌ها است

مهمترین وظیفه یک عالم دینی مبارزه با بدعت‌ها است

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «در حال حاضر تکفیر، بزرگترین بدعت در جوامع اسلامی است» گفت: مهمترین وظیفه یک عالم دینی مبارزه با بدعت‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده در مراسم هفتمین روز درگذشت ماموستا مجتهدی، امام جمعه شهر سنندج در حسینیه این شهر، اظهار کرد: یک قرن تلاش علمی و عملی ماموستا مجتهدی ثمرات بسیاری را به دنبال داشت که از این جمله می‌توان به تربیت هزاران شاگردان توسط ایشان اشاره کرد.

وی افزود: عالمان دینی و کسانی که روح و جان انسان‌ها را تربیت می‌کنند، خداوند به آنها مقامی عطا می‌کند که در آن دنیا شهدا نیز به آن غبطه می‌خورند.

صفی‌زاده با اشاره به این‌که «روحانیون فاضل و علما، روح و جان انسان‌ها را زنده می‌کنند» گفت: روحانیون فاضل، چشمه زلال و جوشان علم و معرفت هستند که دشت دل دوستداران علم و دانش را سیراب می‌کنند.

وی با بیان این‌که «رسیدن انسان‌ها به مقام خلیفة الهی جز با تلاش عالمان و روحانیون فاضل میسر نمی‌شود» اعلام کرد: جامعه اسلامی وظیفه دارد عالمان خود را تجلیل و تکریم کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با عنوان اینکه تکریم علما و احترام شاگرد به استاد از دوران‌های گذشته در میان مسلمین متداول بوده است، بیان کرد: علمای ما اکنون این نکته را یادآوری می‌کنند که توفیقاتی را اکنون دارند به جهت احترامی است که به اساتید خود گذاشته‌اند.

وی عظمت جایگاه علما را به واسطه وظیفه سنگینی دانست که بر دوش آنهاست و ادامه داد: مهمترین وظیفه علمای دین بالا بردن سطح آگاهی‌های دینی مردم است.

صفی‌زاده مخاطب شناسی، شبهه شناسی و مصلح بودن را از دیگر ویژگی‌های یک عالم دینی دانست و تصریح کرد: مصلح یعنی کسی که تمام تلاش او حفظ و صیانت مصالح دین اسلام است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بازگشت و احیای فرهنگ و تمدن اسلام، کلید نجات امت‌های مسلمان است، ذکر کرد: نقش یک عالم دینی اتحاد و تقریب مذاهب اسلامی است که ریشه در قرآن و سنت دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه از دیگر وظایف یک عالم دینی را مبارزه با انحراف‌ها و کجی‌ها بیان کرد و ادامه داد: فلسفه وجودی عالم دینی، حفاظت و حراست از دین جهت خارج نشدن از مسیر اصلی خود است.

وی بدعت شناسی را از دیگر وظایف عالمان دینی دانست و خاطرنشان کرد: هر فکر و اندیشه و رفتاری که باعث شود چهره وارونه و زشتی از اسلام نشان داده شود بدعت است.

صفی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر تکفیر، بزرگترین بدعت در جوامع اسلامی است، گفت: مهمترین وظیفه یک عالم دینی مبارزه با بدعت‌ها است.

انتهای پیام

کد N260858

وبگردی